Zoek MDM

Bulletin

PROBLEEM MET HYUNDAY MATRIX TUIMELARM

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #12457 door handmatig-mechanisch
PROBLEEM MET HYUNDAY MATRIX-TUIMELARM Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal:

Bij mijn 3-cilinder Matrix is een tuimelaar losgeschoten en heeft de nokkenas licht geschraapt.

Ik denk dat het misschien nog werkt om de nokkenas te vijlen en te proberen te vernikkelen, aangezien ik niet genoeg kennis heb om de nokkenas en de distributieriem te vervangen, die ook vervangen moeten worden.

Het probleem zit in de tuimelaar. Ik weet niet of ik die kan vervangen zonder de nokkenas te demonteren, of dat er een gereedschap bestaat voor dit soort storingen.

Als jullie me kunnen helpen, zou ik dat bij voorbaat op prijs stellen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #12483 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: PROBLEEM MET HYUNDAY MATRIX TROMMELARMON
Helaas moet je de nokkenas verwijderen, er is geen andere manier, als je geluk hebt en je niet de cilinderkop hoeft te demonteren zoals bij andere modellen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #12822 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: PROBLEEM MET HYUNDAY MATRIX TROMMELARMON
Bedankt voor alles. Ik heb het als volgt gedaan: met de hulp van iemand anders is het me gelukt om de tuimelaar te plaatsen zonder de nokkenas te verwijderen. Ik heb eerst een kromme klep rechtgezet en de nokkenas een beetje bijgevijld. Het werkt nu, en ik weet niet hoe lang het meegaat.

Met vriendelijke groet, en bedankt aan iedereen die dit forum mogelijk maakt.