Zoek MDM

Bulletin

Hyundai Elantra met probleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #12422 door handmatig-mechanisch
Hyundai Elantra met probleem Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal. Ik heb een 1.8-liter Hyundai Elantra met automaat. Hij slaat af als ik gas geef, maar alleen als ik hem start. Ik heb de bougies, kabels, lambdasondes, computer, luchtmassameter en lucht- en brandstoffilters vervangen, maar het probleem blijft bestaan. Het lijkt erop dat de distributieketting van de nokkenas erg los zit. Zou dat startproblemen kunnen veroorzaken?
Ik zou alle hulp op prijs stellen.
Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #12473 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hyundai Elantra met probleem
Nou, het lijkt erop dat de timing niet goed is of dat er één tand voor of achter ligt. Op basis van de diagnose van de distributieriem die je hebt gegeven, is het zeer waarschijnlijk dat er een tand op het nokkenastandwiel is overgeslagen. Controleer hoe strak die riem staat en besluit hem te vervangen, zodat de motor getimed kan worden. Ik ben er vrij zeker van dat dit je probleem is.

Groeten uit HONDURAS, Midden-Amerika.:lachen:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #12489 door handmatig-mechanisch
HALLO, HET WORDT TEN ZEERSTE AANBEVOLEN OM DE AUTOMATISCHE TRANSMISSIE TE TESTEN. IK HEB DIT PROBLEEM MET DE KOPPELOMVORMER OPGEMERKT. MOGELIJK VERLIEST DEZE DRUK. RAADPLEEG EEN TECHNICUS; HIJ KAN EEN TEST DOEN EN DIT VOOR U UITSLUITEN. MET RESPECT... :)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #12515 door handmatig-mechanisch
Dit probleem van toerentalschommelingen bij stationair toerental wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de ISC- of IAC-klep, de actuator die verantwoordelijk is voor het regelen van het stationair toerental van de motor. Wanneer deze vuil is, laat hij niet genoeg lucht door en herstelt hij het toerental niet wanneer de airconditioning wordt ingeschakeld, waardoor de motor de neiging heeft uit te schakelen.
De airconditioning heeft de neiging om wat vermogen van de motor te onttrekken, maar wanneer dit duidelijk merkbaar is, is het het beste om de compressor te demonteren en de lagers en de wrijving tussen de zuigers en de elektrische koppeling te controleren. Als een van deze componenten de compressor vertraagt, verliest de motor meer vermogen.
Als het elektrische circuit van uw airconditioning niet origineel is en de airconditioning altijd aan staat, onttrekt hij ook vermogen, maar alleen bij het starten.

Succes!