Zoek MDM

Bulletin

Mijn Daewoo Nubira rilt in relatieve

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #12421 door handmatig-mechanisch
Mijn Daewoo Nubira schokt bij stationair draaien. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal en bedankt...
Mijn vraag is de volgende... Ik heb zuigers, zuigerveren, metalen, kleppen, pakkingen, enz. vervangen... Kortom, ik heb een halve afstelling gedaan op mijn Daewoo Nubira 1.6CC uit 1999,
maar nu... nadat hij in elkaar is gezet... schudt hij te veel stationair...
de timing is gecontroleerd en die is in orde... zou het een sensor kunnen zijn... alsjeblieft... Ik weet niet wat ik moet doen.

Bedankt

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #12431 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn Daewoo Nubira trilt bij stationair draaien
Controleer of het toerental 800 of 850 bedraagt. Als het lager is, is het mogelijk dat de IAC niet goed is afgesteld of niet werkt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #12614 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn Daewoo Nubira trilt bij stationair draaien
Degene die ik had, werkte niet, want als ik hem startte, viel hij steeds uit (de motor sloeg af). Ik heb hem vervangen en hij werkte wel (hij sloeg niet af), maar de motor trilt nog steeds.
De monteur vertelde me dat het de bobine zou kunnen zijn.
Heeft dat er iets mee te maken of niet?
Bedankt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #12646 door handmatig-mechanisch
Ja, dat heeft ermee te maken, maar ik raad aan om de motor te starten en de kabels één voor één los te koppelen en te controleren of er een vonk is. Als er een vonk is wanneer u een van de kabels loskoppelt, maar de motorprestaties niet verslechteren, probeer dan de bougies te vervangen. Dan bent u van de twijfel over de bougies en de kabels af. Test het en laat het ons weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #13005 door handmatig-mechanisch
Ik heb de zuurstofsensor vervangen en het is een stuk beter geworden, maar nu realiseer ik me dat het trillen pas begint als de temperatuur de werktemperatuur (90º) bereikt, daarvoor was het stabiel.
Dit begon allemaal toen de zuiger, zuigerveren en metalen onderdelen werden vervangen.
Maar ik weet niet waarom, het lijkt me dat het een rommeltje met de slangen heeft achtergelaten.
Ik begon ze te vervangen, maar ze bleven niet op hun plaats zitten... dat zou de reden kunnen zijn.
Maar het vreemde is dat het pas gebeurt als de werktemperatuur (90º) is bereikt.
Bedankt