Zoek MDM

Bulletin

Probleem met golf mk2

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #12310 door handmatig-mechanisch
Probleem met Golf MK2 Geplaatst door manual-mecanica
Hoi, ik heb een klein probleempje met een 16v Golf MK2. Ik heb hem onlangs gekocht en de auto slaat vaak mis. Hij loopt prima tot 3.000-4.000 tpm, maar daarna begint hij te haperen. Hij slaat af en heeft moeite om op toeren te komen, en hoe hoger de versnelling, hoe eerder hij dat doet. Mijn theorie is dat de brandstofpomp niet goed is. De mijne is een 1.8 16v met K-Jetronic-injectie, en ik heb het gevoel dat hij een 8v GTI met DigiFan-injectie heeft. Weet iemand de brandstofdruk waarop beide auto's draaien? En als ik dan toch bezig ben, als iemand weet welke tussentank geschikt is, zou dat geweldig zijn, want ik heb een brandstofpomp, maar de behuizing is anders.

Oef! Wat een enorme stapel heb ik nog!
Als je het nog niet hebt gelezen, kijk ik uit naar je reacties;)

. Met vriendelijke groet!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #12502 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met Golf MK2
Kijk, de Golf met elektronische brandstofinjectie gebruikt slechts één pomp, die ongeveer 225-275 kg/liter levert; de mechanische injectie van de 16-volt modellen vereist veel meer druk. Deze gebruiken twee pompen: een lagedrukpomp (in de tank) en een hogedrukpomp, onder de achterbank aan de passagierszijde; deze pomp heeft een druk van meer dan 45 kg/liter.
Sluit een mogelijk defect aan de brandstofverdeler in deze auto's niet uit; ze hebben membranen die scheuren en deze storing veroorzaken; soms verslikken ze zelfs omdat er te veel benzine lekt. Ik hoop dat mijn advies helpt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.