Zoek MDM

Bulletin

problemen met een 307 sw 1.6

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #12285 door handmatig-mechanisch
Problemen met een 307 SW 1.6 Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb hulp nodig. Ik heb een probleem met mijn 307 SW 1.6 uit 2007. Het probleem is dat de motor afslaat als ik hem start, dan wel start, en als hij draait, draait hij op drie cilinders. Ik heb uit voorzorg de distributieriem gecontroleerd om te zien of die niet in fase was, maar er was niets aan de hand. Ik heb alle sensoren schoongemaakt, maar geen van beide. De andere test die ik deed, was starten zonder de bobine en bougies erop; de motor loopt supergoed en slaat niet af. Zou het de bobine kunnen zijn of is er een intern probleem met de motor?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #12294 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met een 307 SW 1.6
Als hij op drie cilinders loopt, is het waarschijnlijk de bobine. Peugeots gaan meestal kapot. De 406 uit 2006 heeft hetzelfde probleem, net als de 206 en al die andere modellen, vanwege de enkele bobine die ze hebben. Als het de vierboutsversie is, is hij niet zo duur, maar als het de drieboutsversie is, wordt hij wel erg duur.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #12315 door handmatig-mechanisch
Nog een vraag, Carman. Kijk eens naar de bobinetest. Ik heb het gedaan met wat bougiekabels die ik heb aangesloten op de bobine en de andere op de cilinders. Bij 2 cilinders heb ik geen vonk. Dit kan strikt genomen komen door de bobine of een elektrisch defect in het voertuig. Ik kan me ook voorstellen dat het niet werkt bij 2 cilinders. Is het normaal dat de motor waggelt? Want als het iets interns was, zou de motor niet accelereren en bij accelereren zou hij pure geluiden maken. Deze accelereert in ieder geval niet goed, maar het klinkt alsof er geen vonk in de cilinders zit. Voor het geval dat. Deze heeft 980.000 km op de teller staan. U kunt dus wat twijfels voor me wegnemen. Bij voorbaat dank.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #12377 door handmatig-mechanisch
het veiligste is dat je de bobine defect hebt, omdat het bobines zijn die werken met verloren vonk, dit betekent dat er twee gelijktijdige vonken in twee cilinders zijn, de bobine is twee fasen één geeft je vonk en de andere niet, hoogstwaarschijnlijk is het de bobine, maar als je meer wilt controleren naar de bobine heb je drie kabels die meestal de positieve middelste bereiken onder de sleutel en de andere twee voor negatieve signalen van de bobine fasen, als bij het starten in een signaalkabel je niets hebt of een vast signaal (omdat het negatieve pulsen moeten zijn) is er mogelijk sprake van slechte bedrading of is de motormodule defect.
een groet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #12412 door handmatig-mechanisch
Deze auto's zijn, als ik me niet vergis, DIS. Het is logisch dat ze geen stroom via twee kabels hebben. Mijn advies is om de bougies te controleren of te vervangen, indien mogelijk.