Zoek MDM

Bulletin

problemen met een 307 sw 1.6

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #12285 door handmatig-mechanisch
Problemen met een 307 SW 1.6. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb wat advies nodig. Ik heb een probleem met een Peugeot 307 SW 1.6 uit 2007. Het probleem is dat de motor afslaat en dan weer aanslaat, maar tijdens het rijden loopt hij op slechts drie cilinders. Ik heb voor de zekerheid de ontstekingstijdstip gecontroleerd, maar die was correct. Ik heb alle sensoren schoongemaakt, maar dat heeft ook niet geholpen. Een andere test die ik heb gedaan, was de motor starten zonder bobine en bougies; de motor draait dan perfect rond en slaat niet af. Zou het de bobine kunnen zijn, of is het een intern motorprobleem?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #12294 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Problemen met een 307 SW 1.6
Als uw motor op drie cilinders draait, is de bobine waarschijnlijk defect. Deze gaat vaak kapot bij Peugeots; de 406 uit 2006 heeft hetzelfde probleem, net als de 206 en al deze modellen, vanwege de enkele bobine die ze gebruiken. Als het een bobine met vier pinnen is, is de reparatie niet al te duur, maar als het een bobine met drie pinnen is, zal de reparatie erg kostbaar zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #12315 door handmatig-mechanisch
Nog een vraag, Carman. Ik heb de bobine getest met bougiekabels, waarbij ik er één op de bobine en de andere op de cilinders heb aangesloten. Ik krijg geen vonk in twee cilinders. Zou dit aan de bobine zelf kunnen liggen of aan een elektrisch probleem met de auto? Ik vermoed dat de motor op twee cilinders loopt. Is het normaal dat de motor trilt? Want als het een intern probleem was, zou de motor helemaal niet accelereren en zou hij bij het accelereren alleen maar lawaai maken. Deze auto accelereert in ieder geval niet goed, maar het klinkt alsof er geen vonk in de cilinders is. Ter informatie: de auto heeft 980.000 km op de teller. Ik zou het op prijs stellen als je mijn twijfels kunt wegnemen. Alvast bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #12377 door handmatig-mechanisch
Het is zeer waarschijnlijk dat de bobine defect is, aangezien deze bobines werken met een 'wasted spark'-principe. Dit betekent dat ze twee gelijktijdige vonken produceren in twee cilinders. De bobine heeft twee fasen; de ene vonkt terwijl de andere niet vonkt. Het is hoogstwaarschijnlijk de bobine, maar als u verder wilt controleren, moeten er drie draden op de bobine zijn aangesloten. De middelste draad is meestal de positieve pool die door het contact wordt geschakeld, en de andere twee voeren de negatieve signalen van de bobinefasen. Als u bij het starten van de motor niets of een statisch signaal krijgt op een van de signaaldraden (omdat dit negatieve pulsen zouden moeten zijn), dan is er mogelijk een probleem met de bedrading of, als dat niet helpt, met de motorregelmodule.
Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #12412 door handmatig-mechanisch
Deze auto's zijn, als ik me niet vergis, DIS. Het is logisch dat ze geen stroom via twee kabels hebben. Mijn advies is om de bougies te controleren of te vervangen, indien mogelijk.