Zoek MDM

Bulletin

Herziening

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #12256 door handmatig-mechanisch
Revisie gepubliceerd door manual-mecanica
Goedemiddag allemaal. Ik heb een vraag. Ik heb een Geo Metro 1000cc gereviseerd, maar vanaf de eerste dag dat ik hem terugkreeg, komt er rook uit de uitlaat als het toerental boven de 3500 komt. De motor blijft wel draaien, maar heeft geen vermogen meer. Er zit olie in de carburateur, wat er voorheen niet was. Het is duidelijk dat het werk niet goed is gedaan, maar waar zou het probleem precies kunnen zitten?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #12269 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Revisie
Er zijn slechts twee manieren waarop een carburateur met olie vervuild kan raken. De eerste is via de ontluchtingsslang, die van het kleppendeksel naar het luchtfilter loopt en dus als lucht, oftewel oliedamp, terugkeert naar de carburateur. De tweede mogelijkheid is dat, als er een mechanische brandstofpomp op de cilinderkop of het motorblok is gemonteerd, het membraan tussen deze onderdelen kan scheuren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #12420 door handmatig-mechanisch
Het probleem dat deze motor vertoont, zou kunnen komen doordat de PCV-klep defect is; deze bevindt zich in de ontluchtingsslang, zoals de collega al uitlegde.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #12439 door handmatig-mechanisch
Kikemec, bedankt voor je reactie. Zoals EDIE al zei, dat was het eerste wat we aan de motor hebben veranderd. Maar het probleem blijft. Zou het kunnen dat de cilinderkop defect is, of hoe kan ik vaststellen of het aan het motorblok of de zuigerveren ligt?

Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #12446 door handmatig-mechanisch
Welnu, mijn beste vriend, er zijn verschillende tests die uitgevoerd kunnen worden, waaronder een lek- of luchtdichtheidstest om te zien of er compressielekken zijn. Je kunt ook de klepseals en -geleiders controleren, maar als de cilinderkop gerepareerd is, zouden die in goede staat moeten zijn. Het is ook mogelijk dat de zuigerveren niet de juiste maat hebben, misschien zijn ze "te klein".