Zoek MDM

Bulletin

Groot probleem met mijn Kia Rio

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #12208 door handmatig-mechanisch
Probleem met mijn Kia Rio Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal en allereerst gefeliciteerd met de website ^^. Hij is ontzettend nuttig...hoewel ik mijn probleem nog niet heb kunnen oplossen of weten waar het ligt... Ik zou de goede monteurs willen vragen of ze mij kunnen helpen. Ik heb een Kia Rio 1.5 CRDI uit 2006 en gisteren begon hij opeens (als ze er al eerder waren geweest, dan was het probleem gemaskeerd en had ik het nog niet eerder gezien) een behoorlijk hard geluid te maken in de motorkap... Ik stopte de auto en toen ik de motorkap opende, zag ik dat er metaalschaafsel over de linkerkant van de motor vloog...waar de distributieriem loopt... Toen ik beter keek, zag ik dat een van de poelies waar de riem doorheen loopt op een vreemde manier oscilleert en dat is waar het schaafsel vandaan kwam (ik denk omdat het tegen het motorblok schuurt). Ik heb de auto meteen gestopt en heb hem niet meer gestart. Als het helpt, kunt u me helpen: de auto begon " te roken ". Ik zeg rook omdat ik echt niet zeker weet wat het was, ik neem aan dat het geen olie was, want het was wit, alsof het verdampte.... Ik maak me een beetje zorgen omdat ik denk dat het iets ernstigs zou kunnen zijn en ik durf het niet te verplaatsen omdat ik niet weet of dit kleine poelie bij de nokkenasgroep, de krukas of iets anders hoort. Als opmerking: de auto werkte correct en stopte niet, dus ik ben er in ieder geval gerust op dat mijn distributie niet kapot is. Het zou geweldig zijn als iemand een onderdelenhandleiding of een werkplaatshandboek heeft om specifieker te kunnen aangeven welk gedicht het is. Groeten en ik wacht op jullie vele reacties en groeten.
PS: Ik denk dat dit de juiste thread is voor mijn vraag, zo niet, dan bied ik mijn excuses aan en verplaats ik hem naar de juiste plek, maar gooi hem niet in de prullenbak.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #12232 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met mijn Kia Rio
Kijk, uw probleem kan relatief ernstig zijn als u blijft rijden. Het belangrijkste is dat u ons vertelt welke poelie onregelmatig draait, want als het de krukaspoelie is en deze los is geraakt, moet er een zeer nauwkeurige reparatie worden uitgevoerd. Controleer zorgvuldig welke poelie het is en vertel het ons, zodat we u kunnen adviseren, maar probeer de auto niet te starten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.