Zoek MDM

Bulletin

OLIEFILTER VERVANGEN OP TERRANO II

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #12271 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Oliefilter vervangen op een Terrano II
Het is een Terrano 2 met een 2700 TD intercoolermotor.

Ik heb gezien dat ik geen andere keuze heb dan geduld te hebben en de hand van een chirurg te gebruiken, haha. Ik heb het aangedurfd en ben naar een officiële Nissan-werkplaats gegaan. Zonder verder oponthoud ben ik naar een monteur gegaan en heb het hem gevraagd... en hij vertelde me dat het een geitenmelk is, maar dat het uiteindelijk wel vervangen kan worden.

Heel erg bedankt, jongens!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden - 15 jaar en 4 maanden geleden #12343 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Oliefilter vervangen op een Terrano II
Kijk, ik heb een Nissan Mistral TD27, en om het oliefilter te verwijderen, draai ik de linkerband om en werk ik van onderaf. Ik raad aan om een spanband te gebruiken om het filter te verwijderen.
Laatste editie: 15 jaar 4 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #12383 door handmatig-mechanisch
Heel erg bedankt, Toroca! Deze week, als ik tijd heb, ga ik eraan beginnen en kijken of ik meer ruimte heb. Heel erg bedankt. ;)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #12576 door handmatig-mechanisch
Als het de Terrano is, denk ik dat er aan de zijkant van het wiel een gat zit dat is afgedekt met een elastiekje. Je schuift het naar één kant en van daaruit kun je bij het filter.