Zoek MDM

Bulletin

OLIEFILTER VERVANGEN OP TERRANO II

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #12200 door handmatig-mechanisch
HET OLIEFILTER VAN DE TERRANO II VERVANGEN Gepubliceerd door manual-mecanica
Hé jongens, ik ben nieuw hier en ook een beetje nieuw in de autotechniek. Motoren zijn het enige waar ik bekend mee ben, aangezien ik ze mijn hele leven al race en aftuig. Hehehe. Maar ik heb een Nissan Terrano 2 die ik een jaar geleden heb geërfd en nu wil ik hem opknappen. Ik ga hem niet mee naar huis nemen en ze duizenden euro's laten betalen voor een paar stomme dingetjes. Voorlopig heb ik het brandstoffilter en het luchtfilter vervangen, ik heb een mooie voorbumper erop gezet en vanochtend ben ik de olie en het oliefilter gaan verversen. En het eerste kleine probleempje: na een tijdje vond ik waar dat verdomde filter zat. Het is een gedoe, bijna onbereikbaar onder de intercoolerradiator. Van onderaf zie ik dat ik er niet goed bij kan. En bovenal, tussen het luchtfilter en de ABS-pomp is het in zeer slechte staat. Het is echt heel erg. Ik wilde het weten. Als er een truc of demontage is die makkelijk te bereiken is en waar minstens één hand goed bij kan om de filtersleutel erin te steken en het filter een beetje los te draaien,

dan is dat het. Een truc om het demonteren van het filter geen pijn te doen, dan

bedank ik u bij voorbaat hartelijk.

Groeten!!!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #12229 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Oliefilter vervangen op een Terrano II
Heeft de Terrano 2 een elementfilter? Of heb je het gewone filter?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #12239 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Oliefilter vervangen op een Terrano II
Nou, het is de Nissan Terrano 2 SUV uit 2001. In principe is het filter simpel, maar ik ga die vraag toch maar even stellen voor de zekerheid... Heel erg bedankt, man!!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #12253 door handmatig-mechanisch
HET WERKT, MAAR JE MOET GEDULD HEBBEN

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #12255 door handmatig-mechanisch
De Terrano 2 3000-motor heeft een elementfilter. De Terrano2 2700-motor heeft een normaal filter. Welke motor heeft die van jou?