Zoek MDM

Bulletin

RAV4 2001,2002,2003,2004 MET STARTONDERBREKER?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #39678 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: RAV4 2001, 2002, 2003, 2004 MET STARTONDERBREKER?
Het is mij overkomen bij de 2nz-motoren van de nieuwe Yaris en Corolla's. Ik geloof dat het grootste probleem is dat de gemotoriseerde vlinderklep is gedeprogrammeerd. Ik heb geprobeerd ze handmatig te herprogrammeren, maar dat is erg moeilijk. Ze worden meestal geherprogrammeerd met de originele Toyota-scanner of -software. Wat ik heb gedaan, is de accu loskoppelen en het contact meerdere keren openen en sluiten voordat ze starten. Daarna zijn ze gestart, maar ze hebben een inloopperiode van twee tot drie dagen nodig om weer normaal te worden. Ze draaien weliswaar zonder veel te accelereren en slaan niet af bij verkeerslichten of bij lage toerentallen. Bij een andere gelegenheid merkte ik dat bij het loskoppelen van de accu of de flowmeter van de vier lopers een zekering doorbrandt. Ik vervang deze en dat is alles.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #39679 door handmatig-mechanisch
Antwoord van Manual-mechanica op het onderwerp RAV4 2001, 2002, 2003, 2004 MET STARTONDERBREKER?
Hallo broeders, groeten uit Honduras. Ik wens jullie een beter nieuwjaar dan het afgelopen jaar. Nou, ik weet echt niet of jullie me geloven, maar wat ik drie keer heb gedaan, is de ECU loskoppelen (hij zit achter de lade of het dashboardkastje aan de rechterkant). Hij heeft vijf aansluitingen. Ik doe de sleutel erin en laat hem uit. Ik heb een ledlampje geplaatst (het lampje van een alarm werkt goed) aan de linkerkant en ik zie dat het lampje klopt. Vervolgens heb ik de aansluitingen één voor één op de ECU aangesloten. Ik begin aan één kant totdat alle aansluitingen zijn geplaatst. Dit doe ik meerdere keren totdat het ledlampje uitgaat. Ik heb dit tot negen keer toe gedaan. De accu moet goed opgeladen zijn. Wat ik doe, is de lader aansluiten op langzaam laden. Ik weet niet hoe, maar ik ga proberen een video te uploaden. Die heeft me geholpen. Ik hoop dat het voor jou ook werkt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #39680 door handmatig-mechanisch
Antwoord van Manual-mechanica op het onderwerp RAV4 2001, 2002, 2003, 2004 MET STARTONDERBREKER?
Kan iemand mij vertellen hoe ik de video kan uploaden? Hij is 32 MB groot.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #39698 door handmatig-mechanisch
Hallo vrienden, hier kunt u de video's op YouTube bekijken.

Als je vragen hebt, laat het me weten. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #39707 door handmatig-mechanisch
Uitstekende bijdrage, dank je wel. Ik ga het proberen en kijken wat er gebeurt. Hoewel ze me vertelden dat er een computerstoring was, zou dat ook kunnen.