Zoek MDM

Bulletin

Hulp met Grand Voyager Plymouth 96, 4cyl.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #11980 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik ben nieuw in de autowereld en ik weet niet wat er mis is met mijn truck. Het is een Plymouth Voyager uit 1996, 4 cilinders, 2.4 motor. Het blijkt dat de motor een constant kloppend of "taca-taca"-geluid maakt. Mijn monteur heeft de 16 kleppen of contactpunten vervangen, en hoewel het minder werd, hoor ik nog steeds het kloppen. De monteur antwoordde dat dit geluid normaal is bij Chrysler-motoren met dubbele nokkenassen. Mijn vraag is dan ook: is het echt normaal? Zou er een ernstig probleem achter kunnen zitten? Als iemand me kan helpen, zou ik dat zeer op prijs stellen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #12031 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Help met Grand Voyager Plymouth 96, 4cyl.
Geen enkel geluid is normaal in een auto, want als het normaal was, zouden ze dit geluid af-fabriek hebben. Nu is het een beetje ingewikkeld om over dit geluid te praten op forums, omdat een taca taca pari voor ons een troc troc kan zijn en dat verandert alles. Neemt dit geluid nu af naarmate de dag verstrijkt, of is het altijd hetzelfde? Iets anders om te overwegen is dat als je auto een distributieketting heeft en geen mail, dit geluid verwarrend kan zijn. Het beste is om een second opinion te vragen aan een andere monteur, dat zou mijn advies zijn. Wees voorzichtig, zeg niets tegen hen, antwoord alleen als ze je ernaar vragen, en begin niet over het vervangen van de tuimelaars.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #12034 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Help met Grand Voyager Plymouth 96, 4cyl.
Bedankt voor je mening. Wat dit betreft, wil ik je vertellen dat het gedurende de dag iets afneemt. Ik heb ook Restore gebruikt en het nam iets meer af, maar het lichte kloppen in de motor blijft aanhouden. Ik weet niet of er een distributieketting in zit, maar dezelfde monteur zei later dat het de krukaslagers of zoiets zouden kunnen zijn. Eerlijk gezegd snap ik niets van motoren, maar ik denk dat hij dat bedoelde. Maar je hebt gelijk. Het is het beste om een second opinion van een andere monteur te vragen. Bedankt voor de hulp.