Zoek MDM

Bulletin

PROBLEMEN MET DE HYUNDAI ACCENT PRIME 1.5 DIESEL

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #11897 door handmatig-mechanisch
Problemen met de Hyundai Accent Prime 1.5 Diesel. Geplaatst door manual-mecanica
PROBLEMEN MET EEN HYUNDAI ACCENT PRIME 1.5 DIESEL UIT 2006 (FACTUUR AANWEZIG).
Hallo, om te beginnen heb ik een gedeeltelijke motorrevisie laten uitvoeren aan mijn Hyundai omdat een inlaatklep was gebroken, waardoor de zuiger en de cilinderkopafdichting (cilinder nr. 3) beschadigd raakten. Daarna is de motor gerepareerd. Ik heb soortgelijke problemen eerder gehad met andere Hyundai's van hetzelfde model. Deze keer gebeurde er iets wat bij de andere auto's niet was voorgekomen. Nadat de revisie was voltooid, probeerde ik de auto te starten, maar hij startte niet. Ik heb het meerdere keren geprobeerd en de volgende symptomen werden waargenomen: bij het starten loopt de motor een paar seconden, start met sterkere trillingen dan normaal, stabiliseert niet en slaat dan af. Het motorstoringslampje gaat niet eens branden. Alle elektronische componenten, zoals sensoren, zijn getest, waaronder de injectoren, de brandstofrail met de twee sensoren, de hogedrukpomp, de brandstoftemperatuursensor, de nokkenaspositiesensor en de krukaspositiesensor. De distributieriem is meerdere malen gecontroleerd en is correct uitgelijnd. De computer is vervangen, maar het probleem blijft bestaan. Bovendien bevat de krukas intern een contragewichtas, die correct is getimed en waarvan de markeringen zijn uitgelijnd. Zelfs de lagedrukbrandstofpomp, die ondergedompeld is in de brandstoftank, is getest en levert de juiste druk. De luchtdruksensor is ook getest. De scanner geeft de volgende foutcodes weer:

P1181 MOTOR BRANDSTOFDRUK,
P0180 BRANDSTOFTEMPERATUURSENSOR,
P0340 CMP/CKP-SENSOR DEFECTE.

Deze sensoren, die de scanner noemt, zijn... De volgende dag hebben we

het opnieuw getest met de scanner en toen gaf deze alleen de volgende foutcode weer:

P0180 Brandstoftemperatuursensor.

Ik weet niet meer wat ik moet doen of testen. Ik waardeer uw hulp.

De scanner is een Carman Scan.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #11920 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Problemen met de Hyundai Accent Prime 1.5 Diesel
Hallo, ik heb het probleem geanalyseerd. Het lijkt erop dat de klepspeling niet goed is (je hebt de kleppen vervangen, de klepzittingen laten vlakken en opnieuw laten plaatsen; als dat gedaan is, is het erg slecht gedaan). Je hebt de slijtage aan de kleppen zelf hersteld, maar niet aan de klepzittingen in de cilinderkop. De zogenaamde stoters in dit geval zijn geen stoters, maar tuimelaars. Om de klepspeling te controleren, verwijder je de cilinderkop en zet je de motor in het bovenste dode punt (BDP) met de eerste zuiger koud. De twee tuimelaars van deze zuiger moeten iets speling hebben. Controleer de tweede en derde zuiger, altijd met compressie. (In elk geval moet je eerst controleren of het brandstoffilter nieuw is.) Laat me weten hoe het gaat. Groetjes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #11950 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Problemen met de Hyundai Accent Prime 1.5 Diesel
Wat Buda zegt is heel goed, maar het is voor jou makkelijker om de compressie te meten; als er een probleem is met de kleppen of hun afstelling, dan kom je dat te weten. Ik zou beginnen met Ally.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #11973 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik ben het weer. Nog iets wat je kunt doen is de motor starten en het luchtfilterdeksel optillen. Je kunt spuitverf of siliconenkit gebruiken; breng dit aan in de buurt van de inlaatgrille. Doe het beetje bij beetje; gebruik niet te veel. (Op de deksel van de zekeringkast zit ook een label met F/P CHK, wat staat voor brandstofpompcontrole. Deze heeft maar één connector. Je moet het als volgt doen: haal de autosleutel uit het contact (in je zak), steek een draad in de enkele connector en verbind deze met de pluspool van de accu. Hierdoor voel je de brandstofpomp in de tank werken. Ontlucht het brandstoffilter met een sleutel. Breng daarna de spuitverf aan, maar zorg ervoor dat je de draad loskoppelt, anders kan er een zekering doorslaan. Ik hoop dat dit helpt. Doei.)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #27199 door handmatig-mechanisch
Hé man, heb je de tuimelaars van je auto vervangen? Of is dat het andere probleem? Controleer of de injector goed is geïnstalleerd als het een dieselmotor is.