PROBLEMEN MET EEN HYUNDAI ACCENT PRIME 1.5 DIESEL UIT 2006 (FACTUUR AANWEZIG).
Hallo, om te beginnen heb ik een gedeeltelijke motorrevisie laten uitvoeren aan mijn Hyundai omdat een inlaatklep was gebroken, waardoor de zuiger en de cilinderkopafdichting (cilinder nr. 3) beschadigd raakten. Daarna is de motor gerepareerd. Ik heb soortgelijke problemen eerder gehad met andere Hyundai's van hetzelfde model. Deze keer gebeurde er iets wat bij de andere auto's niet was voorgekomen. Nadat de revisie was voltooid, probeerde ik de auto te starten, maar hij startte niet. Ik heb het meerdere keren geprobeerd en de volgende symptomen werden waargenomen: bij het starten loopt de motor een paar seconden, start met sterkere trillingen dan normaal, stabiliseert niet en slaat dan af. Het motorstoringslampje gaat niet eens branden. Alle elektronische componenten, zoals sensoren, zijn getest, waaronder de injectoren, de brandstofrail met de twee sensoren, de hogedrukpomp, de brandstoftemperatuursensor, de nokkenaspositiesensor en de krukaspositiesensor. De distributieriem is meerdere malen gecontroleerd en is correct uitgelijnd. De computer is vervangen, maar het probleem blijft bestaan. Bovendien bevat de krukas intern een contragewichtas, die correct is getimed en waarvan de markeringen zijn uitgelijnd. Zelfs de lagedrukbrandstofpomp, die ondergedompeld is in de brandstoftank, is getest en levert de juiste druk. De luchtdruksensor is ook getest. De scanner geeft de volgende foutcodes weer:
P1181 MOTOR BRANDSTOFDRUK,
P0180 BRANDSTOFTEMPERATUURSENSOR,
P0340 CMP/CKP-SENSOR DEFECTE.
Deze sensoren, die de scanner noemt, zijn... De volgende dag hebben we
het opnieuw getest met de scanner en toen gaf deze alleen de volgende foutcode weer:
P0180 Brandstoftemperatuursensor.
Ik weet niet meer wat ik moet doen of testen. Ik waardeer uw hulp.
De scanner is een Carman Scan.