Zoek MDM

Bulletin

PROBLEMEN MET DE HYUNDAI ACCENT PRIME 1.5 DIESEL

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #11897 door handmatig-mechanisch
PROBLEMEN MET DE HYUNDAI ACCENT PRIME 1.5 DIESEL Gepubliceerd door manual-mecanica
PROBLEMEN MET HIUNDDAY ACCENT PRIME 1.5 DIESEL 2006 GEFACTUREERD.
Hallo, om mijn Hyundai te starten, heb ik een gedeeltelijke afstelling uitgevoerd nadat een inlaatklep was doorgesneden, wat schade aan de zuiger en cilinderkop (cilinder nr. 3) veroorzaakte. Daarna is de motor gerepareerd. Dit was eerder al gebeurd bij andere Hyundais van hetzelfde model. In deze stap gebeurde iets wat bij andere Hyundais niet was gebeurd. Toen ik klaar was, startte ik de auto, maar hij sloeg niet aan. Ik heb het meerdere keren geprobeerd, maar de volgende symptomen waren zichtbaar: bij het starten duurt het een paar seconden, de trillingen zijn sterker dan normaal, de motor stabiliseert niet en de motor slaat af. De motorcontrole gaat niet aan. Alle elektronische onderdelen zoals sensoren zijn getest, injectoren, de rail is getest met 2 sensoren, hogedrukliftpomp, brandstoftemperatuursensor, nokkenassensor en krukaspositie, de distributieriempunt is meerdere malen gecontroleerd en zit correct op zijn plaats, de computer is vervangen en heeft nog steeds hetzelfde probleem, bovendien heeft de krukas intern een contragewichtcentrische as, die is afgestemd op de krukas en waarvan de markeringen correct zijn, zelfs de lagedrukpomp die in de brandstoftank is ondergedompeld, is getest en heeft een overeenkomstige druk, de luchtsensor is ook getest, de scanner geeft de volgende fouten aan:

P1181 MOTORBRANDSTOFDRUK
P0180 BRANDSTOFTEMPERATUURSENSOR
P0340 STORING CMP / CKP-SENSOR

DIE SENSOREN DIE DOOR DE SCANNER WORDEN GENOEMD, WORDEN

DE VOLGENDE DAG GETEST. WE GETEST MET DE SCANNER EN HET LAAT MIJ ALLEEN DE VOLGENDE FOUT ZIEN

P0180 BRANDSTOFTEMPERATUURSENSOR

IK WEET NIET WAT IK NOG MEER MOET DOEN OF WAT IK MOET PROBEREN, IK BEDANK U BIJ VOORBIJ VOOR UW BIJDRAGE.

DE SCANNER IS EEN CARMAN-SCAN

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #11920 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: PROBLEMEN MET DE HYUNDAI ACCENT PRIME 1.5 DIESEL
Hoi, ik was het probleem aan het analyseren. Het lijkt erop dat je klep niet goed sluit (je hebt de VV vervangen, ze hebben de zittingen gecorrigeerd en die vastgezet. Als ze dat gedaan hebben, is het heel slecht gedaan). Nou, je hebt de slijtage van de VV hersteld, maar niet die van de VV-zitting van de cilinderkop. De beroemde stoters zijn in dit geval niets anders dan whippersnappers en een tuimelaar. Om de speling van de VV te controleren, verwijder je het deksel en zet je hem in het bovenste dode punt. Ik druk er één in met een koude motor. De twee klepstelen van deze zuiger zouden iets los moeten staan, twee en drie altijd in compressie per zuiger (in ieder geval moet je er eerst voor zorgen dat het oliefilter nieuw is). Vertel me hoe het gegaan is. Dag vriend.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #11950 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: PROBLEMEN MET DE HYUNDAI ACCENT PRIME 1.5 DIESEL
Wat Buda zegt is heel goed, maar het zal voor jou makkelijker zijn om de compressie te meten als er sprake is van een slechte staat of afstelling van de kleppen. Dit zal je laten zien dat ik met Ally zou beginnen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #11973 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik ben het weer. Wat u ook kunt doen, is de motor op scherp zetten en het luchtfilterdeksel optillen. U kunt spuitbussen met poe of siliconen gebruiken, breng het aan bij de grille waar de aanzuiging is. Probeer het beetje bij beetje, maar doe er niet te veel op (op het zekeringdeksel staat ook een legende met de tekst F/P CHK-ontwerp brandstofpompcontrole, die één stekker heeft). U moet het op de volgende manier doen: haal de autosleutel uit de kentekenplaat (in uw zak), doe een kabel in de enige stekker en sluit deze aan op de positieve kant van de accu. Met deze handeling voelt u dat de olietank werkt. Verwijder met een 10-sleutel de lucht uit het oliefilter. Nadat u deze handeling hebt uitgevoerd, spuit u het, maar zorg ervoor dat u de kabel uit de stekker verwijdert, anders kunt u een zekering doorbranden. Ik hoop dat het nuttig is. Doei

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 week geleden #27199 door handmatig-mechanisch
Jongen, heb je de tuimelaars van je auto vervangen of het andere probleem? Controleer of de injector correct is gemonteerd als het een dieselmotor is.