Hallo, ik weet niet wat je zegt of ik begrijp het niet. Eerst zeg je dat je een injectiestoring hebt en daarna een storing in de ontsteking.
Als de storing in de ontsteking zit, kan ik je vertellen: vonkt de auto altijd met de bougies? Zo ja, dan hoeft hij niet over te slaan. Als het af en toe gebeurt? Dan heb je mogelijk een storing in de lage stroomtoevoer (12 V), die de hoge stroom genereert voor zowel de hoge bobine als de vonkverdeling in de bougie. Als je het laagspanningscircuit niet controleert, controleer je het ontstekingssysteem niet volledig (mogelijke oorzaken zijn valse contacten, een storing in het alarm of antidiefstalsysteem als je dat hebt, of een gerelateerd elektronisch onderdeel). Nou,
aangezien ze al de helft van je auto hebben vervangen, ben je er bijna klaar mee... grapje. Ik raad een test met een oscilloscoop aan. Met dit apparaat kun je de vonkafstand, de opwekking en de timing in realtime controleren en
de verschillende cilinders en de afstelling van de auto vergelijken. Je kunt ook de ontstekingstijdstip controleren. Je kunt
ook de inspuittiming controleren, die de ontstekingsvolgorde moet volgen.
Als de storing voornamelijk brandstofgerelateerd is, controleer dan of de door de fabrikant aanbevolen druk in het hele brandstofsysteem aanwezig is (zorg ervoor dat de auto op benzine rijdt).
Nou, ik hoop dat mijn bijdrage nuttig is.