Zoek MDM

Bulletin

Probleem met automatische transmissie in een Explorer uit 1992

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #11808 door handmatig-mechanisch
Hallo, gegroet, ik heb een probleem met een automatische transmissie. Het gaat om het volgende model truck:

Ford Explorer 92 4x4 4.0L
met
Amerikaanse

Ik zal je vertellen wat er gebeurde:
ik reed normaal en plotseling stopte de truck met rijden (dat wil zeggen, zelfs toen ik gas gaf, bewoog de truck niet in welke richting dan ook, ongeacht de versnelling). Met de vaart die ik had, parkeerde ik hem, zette de truck af en zette hem in een versnelling, maar de motor sloeg niet aan.
Het bleek dat de tandheugel kapot was en ik dacht dat dat het hele probleem was. Toen ik die verving, zette ik de truck in een versnelling en hij startte, maar hij bewoog niet in een versnelling, zelfs niet in zijn achteruit.
Ik controleerde het oliepeil en alles was in orde (hoewel de olie een lichte verbrande geur had en donkerbruin van kleur was).
Ik liet de transmissie zakken en toen ik hem opende, ontdekte ik dat de overdrive-band los zat en dat er een losse schroef in het deksel van de achteruitrijservo zat (ik dacht dat ik de storing had gevonden).
Bovendien was het planetaire tandwiel van de overdrive beschadigd.
Ik heb het volgende gedaan:
- Ik heb de servo's (er zijn er drie) onderhouden
- Ik heb de overdrive en de directe bereik vervangen
- Ik heb de planetaire overbrenging vervangen
- Ik heb de omvormer vervangen
- Het hele mechanisme is onderhouden (schoongemaakt, gesmeerd)
- Ik heb de overdrive-koppelingsplaten vervangen
- Ik heb alles gemonteerd, gemonteerd en gesmeerd.

Bij het starten start hij, maar hij beweegt weer in geen enkele positie (zelfs niet achteruit)...
:(
Wat zou het probleem kunnen zijn? Heb ik iets gemist? Ik heb de servicehandleiding gedownload en het lijkt erop dat alles correct is gedaan, help me alstublieft.... heel erg bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.