Zoek MDM

Bulletin

Probleem met mijn Sportage Diesel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11734 door handmatig-mechanisch
Probleem met mijn Sportage Diesel Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik ben nieuw op het forum en ik wil mijn probleem graag even uitleggen: ik heb een Kia Sportage diesel uit 1995. Ik heb een probleem: er lekt water uit de radiator. Dat komt niet door een radiatorlek, ik heb hem al laten nakijken. Als ik de auto stop, komt het water eruit via het slangetje dat van de radiator naar de plastic tank loopt. Ik kan er lange afstanden mee rijden zonder dat hij oververhit raakt, maar als er water lekt, krijg ik problemen omdat ik er niet op kan vertrouwen. Ik moet hem regelmatig blijven controleren.

Het is ook belangrijk om te vermelden dat ik de cilinderkoppakking al heb gecontroleerd en dat de waterpomp nieuw is.

Nou, dat is eigenlijk mijn probleem. Ik hoop dat iemand me kan vertellen wat ik moet doen. Groeten en alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #11902 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met mijn Sportage Diesel
Is het met een thermo- of elektrische ventilator?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #11910 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met mijn Sportage Diesel
Hebben ze de cilinderkop gecontroleerd? Die is erg slecht. En de staat van de radiatordop? Idealiter zou er een lektest op het koelsysteem worden uitgevoerd.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #11952 door handmatig-mechanisch
Hoi, ik denk dat het een ventilatorkachel is, maar ik weet het niet zeker.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #11978 door handmatig-mechanisch
:) Hallo, controleer eerst de radiatordop om er zeker van te zijn dat deze de druk van 7 tot 15 pond handhaaft. Dit zou op de bougie moeten staan. Als de radiator goed werkt met een zeer koude motor, verwijder dan de radiatordop en start de motor. Als u luchtbellen ziet, kan er sprake zijn van een compressielek. Ik hoop dat dit helpt. :)