Zoek MDM

Bulletin

xsara picasso

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #11709 door handmatig-mechanisch
xsara picasso Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik had een bericht met een ander type storing, maar de storing blijft bestaan en wordt erger. In mijn XSARA PICASSO heb ik de flowmeter verwijderd om de spanningen te meten van de connector die naar de flowmeter gaat en de spanning is prima. Ik heb dit gedaan met de auto gestart en ik had niet door dat dit mij kon overkomen. Toen ik hem monteerde, ging er een oranje lampje branden met de melding dat er een motorstoring was. Ik heb hem naar de garage van een vriend van mij gebracht en hij heeft hem de storing laten wissen met de zelfdiagnosemachine, maar er verschenen 2 storingen als gevolg van de motorstoring. Het ging om een storing in de massaflowmeter en een storing in de meter van iets anders. Wat betekent het uiteindelijk dat het een flowmeter is? Volgens wat mijn vriend me vertelde, hebben we de flowmeter vervangen, wat me 180 euro heeft gekost. Ik heb de fout gewist en de auto getest en ja hoor, ik heb hem stilgezet, twee uur later weer gestart en weer dezelfde fout: het waarschuwingslampje voor de motorstoring. Ik heb de emissiemeter teruggebracht en gelukkig hebben ze die weer meegenomen. Ik heb degene die ik had teruggeplaatst, maar ik weet niet wat ik moet doen. Laten we eens kijken of het een klok of een zekering is die te maken heeft met de connector van de emissiemeter. Help me alsjeblieft. Alvast bedankt en groeten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #11900 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: xsara picasso
Het heeft niets te maken met de relais of de zekeringen. Controleer de storing grondig met de diagnose, want het lijkt mij dat er iets anders aan de hand is. Kijk wat de andere storing aangeeft, schrijf het op en vertel ons ook welke storing het voertuig heeft. Als de flowmeter in slechte staat is of kapot is, start het voertuig niet en als hij wel start, schudt hij erg.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #11933 door handmatig-mechanisch
Hallo, tot de eerste keer dat ik de auto naar Citroën moet brengen. Ik ben bezig met testen. Ik heb niets te verliezen. Ik heb de connectorpennen vervangen en goed gesoldeerd. Daarna heb ik krimpfolie gebruikt. Het zag er echt interessant uit. Nou, ik heb het erin gedaan. Ze hebben de storing bij de garage in mijn stad gewist en na twee uur stil te hebben gestaan, is de auto nog steeds hetzelfde met het gevreesde motorstoringslampje. Nou, ik dacht, zei ik, als ik de connector van de flowmeter loskoppel en het probeer, kijk dan hoe de auto rijdt. Ik was verrast dat de auto hetzelfde doet met de connector op de flowmeter als zonder. Dus, een van de twee dingen kan óf de flowmeter zijn, óf dat het signaal de flowmeter niet goed bereikt. Dus nu begrijp ik waarom de auto zoveel verbruikt en niet rijdt zoals het hoort. Maar als het de flowmeter was, zou het motorstoringslampje toch niet moeten branden? Wat denk jij? Daarna heb ik de pinnen gecontroleerd om te zien of het signaal via Autodata komt. Er staat dat je het moet meten, maar ik heb het kunnen verifiëren. De eerste is met het gegeven contact en de connector eruit. Ik heb pin 6 en de aarde gecontroleerd. Die zouden 11 tot 14 volt moeten geven. En dat geeft hij. De tweede is met het gegeven contact en de connector erin, en de derde is met de connector aangesloten en de motor stationair draaiend. Ik heb het eerste kunnen verifiëren, want hoe doe ik dat bij de tweede en derde keer? Waar kan ik meten of de connector is aangesloten? Hier laat ik je een foto van Autodata zien, zodat je kunt zien wat je ervan vindt.

www.subirimagenes.com/fondosycapturas-autodata-4112478.html

Bedankt en groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #11953 door handmatig-mechanisch
Om te meten met aangesloten kabels, moet u de kabels doorboren met de punt van de tester, of anders een beetje strippen. Vergeet niet om ze weer terug te draaien. De storing kan nu niet zomaar verschijnen en verdwijnen. Ik denk dat uw probleem iets ingewikkelder is dan dat, aangezien het een intermitterende storing is. Wees voorzichtig: als de motor met de connector verwijderd hetzelfde loopt als met de connector erop, heeft dat waarschijnlijk veel te maken met een storing in dat systeem; als het een andere storing was, zou de motor slechter gaan lopen. Controleer de waarden en laat het ons weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11985 door handmatig-mechanisch
Ik heb je al verteld in het andere forum dat je had, dat die motoren een defecte massa hebben op de flowmeter, die in de kabel op pin 3 van de flowmeter zit. Trek een kabel van deze, zoals ik je vertelde, naar het chassis, goed vastgeschroefd, en vertel het me. Is het een 2.0 HDi? Wordt het zeker een RHY of RHZ?