Zoek MDM

Bulletin

Opel Vectra B start pas als ik hem over 2 dagen ophaal.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11685 door handmatig-mechanisch
Hallo,

ik heb een probleem dat me echt op de zenuwen werkt... het blijkt dat als ik er elke dag mee rijd, er geen probleem is, maar als ik hem een paar dagen of langer stationair laat draaien, duurt het een eeuwigheid voordat hij start of start hij helemaal niet, en komt er een rookwolk uit. Ik heb net de brandstofinjectiepomp laten vervangen, maar het is nog steeds precies hetzelfde. Wat kan ik doen? Hij heeft 130.000 km op de teller en is 10 jaar oud.
Heel erg bedankt voor alles.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11692 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Opel Vectra B start pas als ik hem over 2 dagen ophaal.
Mogelijk zit er lucht in de dieselleiding. Controleer of de dieselleiding vol lijkt of luchtbellen bevat wanneer de motor niet start.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11700 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Opel Vectra B start pas als ik hem over 2 dagen ophaal.
Deze auto's rijden op diesel, vooral als het een 2000 cc-motor betreft. Plaats een terugslagklep tussen een slang die van het filter naar de dieselpomp loopt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11730 door handmatig-mechanisch
Lucht kan het volgens mij niet zijn, want er mag geen rook uit komen. Ik raad je aan om het inspuitpunt te testen of de injectoren te vervangen.
Anders is de andere mogelijke oorzaak de voorgloeitimer op de koude gloeibougies.