Zoek MDM

Bulletin

Probleem met laadcircuit in Citroen XSara

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11682 door handmatig-mechanisch
HALLO ALLEMAAL.
IK HEB EEN CITROEN XSARA UIT 2000 1.6.
AL EEN TIJDJE DEFECTEERT HET LAADSYSTEEM. IN HET BEGIN BEGON DE ACCU TE KOKEN, IK HEB DEZE VERVANGEN. LATER HEB IK DE DYNAMO OPGESTUURD TER REPARATIE, IN DE veronderstelling dat hij meer zou opladen dan nodig was.
Een constant probleem was dat er een verandering in het vermogen te zien was in de lichten en tegelijkertijd een variatie in de acceleratie van de auto.
Op een gegeven moment was de accu volledig ontladen en leverde de dynamo geen lading meer, dus HEB IK HEM OPNIEUW OPGESTUURD TER REPARATIE.
IK HEB DE ACCU GEÏNSTALLEERD EN OPNIEUW GECONTROLEERD DAT DE DYNAMO NIET OPLAADT. Tijdens het controleren van het laadcircuit merkte ik dat er geen spanning op de stator staat. Ik heb me er niet verder in verdiept, omdat ik het systeem niet zo goed ken. Ik zou alle hulp bij het oplossen van dit probleem zeer op prijs stellen.
Met vriendelijke groet, allemaal, en het ga je goed...
Max

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11683 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: PROBLEEM MET HET LAADCIRCUIT IN EEN CITROEN XSARA
Hoi Max, het is duidelijk dat de dynamo niet laadt, ofwel door de spanningsregelaar ofwel door de diodeplaat. Als je hem ter reparatie hebt opgestuurd en ze het niet goed hebben gedaan, kun je het beste een klacht indienen bij de persoon die het werk heeft gedaan, of proberen het zelf te doen door hem te demonteren en grondig te inspecteren. Veel succes en met vriendelijke groet. :)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11735 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: PROBLEEM MET HET LAADCIRCUIT IN EEN CITROEN XSARA
Bedankt, JAL... maar ik heb de dynamo buiten de auto al gecontroleerd en die werkt prima.
Er loopt een draad die de stator van de dynamo van stroom voorziet nadat je het contact hebt aangezet. Zou deze draad doorgeknipt kunnen zijn?
Nogmaals bedankt...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #11904 door handmatig-mechanisch
Het makkelijkst is om nieuwe kabels naar de dynamo te leggen. Er zijn maar twee kabels, dus er zullen geen problemen meer zijn. Sluit hem rechtstreeks aan op de accu en klaar. Test het. Als het goed werkt, voer de installatie dan opnieuw uit.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #12434 door handmatig-mechanisch
Hallo, het eerste wat ik zou doen is controleren of de dynamoconnector 12V ontvangt tijdens het rijden. Zo niet, dan zou ik een parallelkabel trekken om te kijken of deze oplaadt en te bevestigen dat de storing in de bekrachtiging zit.
Als u 12V ontvangt, zou ik controleren of de krukaspoelie draait, aangezien het meestal een dubbele poelie is die met een elastiekje verbonden is. Soms draait het buitenste deel over het onderste deel, waardoor de accessoires niet met de gewenste snelheid draaien. Ik zou dit doen door een markering aan te brengen op het elastiekje en beide poelies, en de auto een paar keer te starten en te stoppen. Als de markering is verschoven, is er een storing in de krukaspoelie.