Zoek MDM

Bulletin

Problemen met Meriva op tijd

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11644 door handmatig-mechanisch
Problemen met de timing van de Meriva Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb problemen met een Meriva uit 2008. De motor heeft een dubbele nokkenas. Hij raakte oververhit en de koppakking moest vervangen worden. Toen ik de motor weer in elkaar zette, stotterde hij bij lage snelheden; hij kwam niet boven de 700 toeren. Als ik accelereer, loopt de motor soepel, maar als ik gas geef, slaat hij niet af, maar begint hij wel te stotteren. Ik heb gehoord dat hij niet op tijd is. Kunt u me helpen? Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11658 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met het afstellen van de timing van de Meriva
Hoe kunnen we u helpen? Wat heeft u nodig? Als het om een onderhoudsbeurt gaat, geef ons dan de volledige autogegevens: cilinderinhoud, merk, model en bouwjaar. Dat is prima.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11663 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met het afstellen van de timing van de Meriva
Ja, wat mijn goede Kikemec zegt, afhankelijk van het land kan het de IAC-klep zijn of het gasklephuis dat geen zweep hanteert om te accelereren, het is een elektronische TPS met een sensor in het pedaal, om geen groot verhaal te maken, het stationair toerental wordt opnieuw geprogrammeerd met een scanner. Groeten