Zoek MDM

Bulletin

PROBLEMEN MET MIJN AUTO

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11641 door handmatig-mechanisch
PROBLEMEN MET MIJN AUTO Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedemiddag, ik heb een Toyota Corolla Injected 4A 1600 cc
motor. De motor had een gebrul van de kleppen. Ik heb de kleppen gemeten en het geluid bleef aanhouden. De compressie was 170 in cilinder één en twee, 175 in cilinder drie en 160 in cilinder vier. Op een dag was de cilinderkoppakking beschadigd en moest ik hem openen. Ik bracht hem naar de slijpmachine. We hebben de cilinderkop en de as bekeken en de werkbankkap, de drijfstang en nieuwe ringen vervangen. We hebben de motor weer in elkaar gezet, maar het klepgeluid blijft aanhouden.

Kan iemand mij helpen?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11643 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: PROBLEMEN MET MIJN AUTO
Goedemiddag, ik heb een Peugeot 307 stationwagen model 2005... Het probleem is de transmissie, het is een Citroen. De monteur zegt dat het een elektrisch defect is en de elektricien zegt dat het een mechanisch defect is. Kan iemand mij helpen aan de transmissiehandleiding van deze auto? Zodat ik beter op de hoogte ben van de transmissie en niet dat de monteurs tegen mij liegen...

Is er iemand die mij kan helpen?[/quote]

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11726 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: PROBLEMEN MET MIJN AUTO
Hallo vriend, ik vermoed dat je vergeten bent om het nokkenastandwiel te blokkeren, dat een systeem heeft dat het geluid tussen de twee tandwielen minimaliseert. Om je een beter begrip te geven: het lijkt erop dat het twee tandwielen heeft. Daarin zit een veer. Je moet het ene deel van het tandwiel tegen het andere draaien totdat er een paar openingen samenvallen, waarin een 8 mm schroef wordt gedraaid. Bij het verwijderen van de nokkenas moet deze eerst worden geblokkeerd. Als dit het geval is, moet je de nokkenas verwijderen en de procedure uitvoeren die ik eerder heb genoemd. Ik hoop dat ik je heb geholpen... laat me alsjeblieft weten hoe de reparatie verloopt. Bedankt.