Zoek MDM

Bulletin

VW Gol 2000 trilt in stuur, zelfs bij lage snelheid

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #11582 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, ik heb een vraag.

Ik heb een Volkswagen Gol uit 2000. Ongeveer vier maanden geleden heb ik de aandrijfassen (links en rechts) laten vervangen bij een zogenaamd gerenommeerde garage, wat me een flinke duit heeft gekost. Na verloop van tijd werd een geluid dat aanvankelijk nauwelijks hoorbaar was, steeds duidelijker hoorbaar en hoger naarmate ik gas gaf. Ik kon zelfs probleemloos 180 km/u rijden, afgezien van een licht zoemend geluid.

Een paar dagen geleden startte ik de auto, schakelde ik naar de eerste en tweede versnelling, en het stuur begon uit zichzelf te bewegen. Ik heb de voorbanden opgepompt, waardoor het iets minder werd, maar toen ik de bandenspanning controleerde, werd het probleem veel duidelijker. Zoals ik al zei, bewoog het stuur al bij 10 km/u van links naar rechts.

Wat zou deze trilling in het stuur kunnen veroorzaken? Is het een probleem met de stuurinrichting (de auto trekt overigens wel een beetje naar rechts), of zou het een probleem met de kogelgewricht of de stuurstang kunnen zijn? Sommige mensen noemen... Ik

waardeer je vriendelijke reactie.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #11617 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: VW Gol 2000 stuurwiel trilt zelfs bij lage snelheid
Mijn vriend, het beste wat je kunt doen is het wiel optillen en het verticaal en horizontaal bewegen. De beweging zou verwaarloosbaar of minimaal moeten zijn. Dat is een klassiek probleem met de stuurinrichting, de fuseekogels en de stuurstangen. Het zoemende geluid is een ander probleem; je zult de lagers en de kogelgewrichten moeten controleren. Het beïnvloedt de besturing, waardoor de auto naar één kant trekt, omdat VW's een klein afstelmechanisme hebben voor de positie van de kogelgewrichten. Ik raad je aan om te controleren wat ik heb genoemd, en als alles in orde is, de auto te laten uitlijnen; dat is de enige oplossing.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #11623 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: VW Gol 2000 stuurwiel trilt zelfs bij lage snelheid
Hallo vriend, in Mexico komt dat probleem bij een voertuig meestal door verbogen velgen of wielen. Het kan ook komen door schade aan het bandenprofiel, meestal veroorzaakt door de slechte staat van de weg. Hier hebben we veel last van verkeersdrempels en gaten in de weg.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #12140 door handmatig-mechanisch
Hallo: Trillingen kunnen door verschillende dingen worden veroorzaakt.
Versleten lagers,
een onbalans in het wiel door gebruik of een verandering in positie,
en ik denk dat trillingen bij lage snelheid met een licht geluid tijdens het draaien veroorzaakt kunnen worden door de aandrijfas die de kracht naar het wiel overbrengt.
Ik hoop dat dit helpt.:)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #12149 door handmatig-mechanisch
Ik waardeer uw opmerkingen, maar ik heb nog één vraag: wat is de reden voor de slechte staat van de aandrijfas? Heeft het iets te maken met het feit dat ik de aandrijfassen heb vervangen (vanwege slijtage aan de poncho)?