Hallo allemaal, ik heb een vraag.
Ik heb een Volkswagen Gol uit 2000. Ongeveer vier maanden geleden heb ik de aandrijfassen (links en rechts) laten vervangen bij een zogenaamd gerenommeerde garage, wat me een flinke duit heeft gekost. Na verloop van tijd werd een geluid dat aanvankelijk nauwelijks hoorbaar was, steeds duidelijker hoorbaar en hoger naarmate ik gas gaf. Ik kon zelfs probleemloos 180 km/u rijden, afgezien van een licht zoemend geluid.
Een paar dagen geleden startte ik de auto, schakelde ik naar de eerste en tweede versnelling, en het stuur begon uit zichzelf te bewegen. Ik heb de voorbanden opgepompt, waardoor het iets minder werd, maar toen ik de bandenspanning controleerde, werd het probleem veel duidelijker. Zoals ik al zei, bewoog het stuur al bij 10 km/u van links naar rechts.
Wat zou deze trilling in het stuur kunnen veroorzaken? Is het een probleem met de stuurinrichting (de auto trekt overigens wel een beetje naar rechts), of zou het een probleem met de kogelgewricht of de stuurstang kunnen zijn? Sommige mensen noemen... Ik
waardeer je vriendelijke reactie.