Zoek MDM

Bulletin

Peugeot 307 SW: storing in het anti-vervuilingssysteem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #11550 door handmatig-mechanisch
Peugeot 307 SW anti-vervuilingssysteem defect Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedemorgen allemaal.

Ik heb een probleem met mijn Peugeot 307 SW. Een paar dagen geleden ging het alarm "storing in het antivervuilingssysteem" af.
Ik heb in andere gevallen gelezen dat de auto bij dit probleem niet boven de 2500 tpm komt, maar bij mij lijkt het vermogen niet te zijn afgenomen en komt hij wel boven de 3000 tpm.
Ik heb hem 20 minuten op ongeveer 4000 tpm gezet om te kijken of de waarschuwing dan verdwijnt. Ik heb niets ongewoons opgemerkt, maar het werkte niet.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Alvast bedankt voor de hulp.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #11561 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot 307 SW anti-vervuilingssysteem defect
Crazy Horse, het beste wat je kunt doen is een scan uitvoeren, zodat je niet zomaar onderdelen hoeft te vervangen. Die waarschuwing geeft aan dat er een probleem is met het injectiesysteem of een van de onderdelen ervan, en dat zijn er nogal wat. Ik heb er net eentje gerepareerd met lekstroom in een cilinder. Maandag heb ik er nog eentje gerepareerd, de lambdasonde, en de waarschuwing is hetzelfde.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #11592 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot 307 SW anti-vervuilingssysteem defect
Ik heb er al een andere voor de positiesensor van de turbogeometrie. Dus ik zet de machine er maar in, anders...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #12767 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, ik heb ook een 307 SW 1.6 en krijg al sinds het eerste jaar een waarschuwing voor vervuiling. Nadat ik hem herhaaldelijk naar de garage heb gebracht, kunnen ze geen oplossing vinden, zelfs niet voor de motor. De waarheid is dat het behoorlijk slecht blijkt te zijn. Ik vervang de lampen elke maand en bij 100.000 km vervang ik de koppeling en de radiator. Houd er rekening mee dat ik de kilometers die ik heb gereden op de snelweg heb gereden, met normale snelheid en rijstijl. Toen ze de radiator vervingen, hebben ze er een dunnere geplaatst, omdat de fabrikant ze blijkbaar had vervangen omdat de vorige problemen veroorzaakten. En om het helemaal af te maken, hoor ik nu een geluid in de distributieriem. Bedankt.