Zoek MDM

Bulletin

Peugeot 307 SW: storing in het anti-vervuilingssysteem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #11550 door handmatig-mechanisch
Goedemorgen allemaal,

ik heb een probleem met mijn Peugeot 307 SW. Een paar dagen geleden ging het waarschuwingslampje "Storing emissiesysteem" branden.
Ik heb gelezen dat de auto in dat geval niet boven de 2500 toeren per minuut komt, maar mijn auto lijkt geen vermogensverlies te hebben en draait boven de 3000 toeren per minuut.
Ik heb de motor 20 minuten op ongeveer 4000 toeren per minuut laten draaien om te kijken of dat de waarschuwing zou verhelpen, maar ik merkte niets ongewoons. Helaas heeft dat niet geholpen.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Alvast bedankt voor jullie hulp.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #11561 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Re: Storing in het emissiebeheersingssysteem van de Peugeot 307 SW
Caballoloco, het beste is om een ​​diagnose te laten stellen, zodat je geen onderdelen onnodig vervangt. Dat waarschuwingslampje duidt op een probleem in het injectiesysteem of een van de onderdelen ervan, en die zijn er in overvloed. Ik heb er net een gerepareerd met een lekstroom in een cilinder, en maandag heb ik er nog een gerepareerd vanwege de lambdasonde, en het waarschuwingslampje brandde ook.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #11592 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Re: Storing in het emissiebeheersingssysteem van de Peugeot 307 SW
Ik heb er al eentje gehad die kapot ging door de turbogeometrie-positiesensor. Laat het dus nakijken, anders...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #12767 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, ik heb ook een BMW 307 SW 1.6 en die geeft al sinds het eerste jaar een waarschuwing voor de uitstoot. Na herhaaldelijk naar de garage te zijn geweest, hebben ze het probleem niet kunnen oplossen, zelfs niet met de diagnoseapparatuur. De auto blijkt behoorlijk onbetrouwbaar te zijn; ik heb elke maand de lampjes moeten vervangen en bij 100.000 km moesten de koppeling en de radiateur vervangen worden. Houd er rekening mee dat de kilometerstand voornamelijk op de snelweg is behaald met normale snelheden. Toen ze de radiateur vervingen, hebben ze er een dunnere in gezet, blijkbaar omdat de fabrikant ze had aangepast vanwege problemen met de vorige modellen. En alsof dat nog niet genoeg is, komt er nu ook nog een geluid van de distributieriem. Bedankt.