Hallo vrienden
Ik had een zeer ernstig probleem met een Mitsubishi Pajero of Montero uit 2001 van de tweede generatie, een 2.8 dieselmotor zonder turbo. Motorbeschrijving: 4M40. Deze auto heeft vijf deuren. Afgelopen weekend reed mijn moeder in de auto en kreeg er een ernstig ongeluk mee. Ze is in het ziekenhuis opgenomen en is, godzijdank, buiten levensgevaar. Ik hoop dat uw hulp nuttig zal zijn voor veel mensen die in de toekomst met dit soort problemen te maken krijgen. Ze vertelde me het volgende:
Ze zegt dat ze ongeveer 2 km een niet al te steile helling opreed. Ze reed in de vierde versnelling, zonder gas te geven, en met een snelheid van 60 km/u. Toen hoorde ze plotseling een hard motorgeluid, waarvan ik afleid dat het een opvoeren van het toerental was, en de auto accelereerde uit zichzelf tot een indrukwekkende snelheid, zo hard zelfs dat de remmen nutteloos waren. Aan het einde van deze straat stond een verkeerslicht met veel auto's. Dus besloot ze de helling op te rijden voordat ze het verkeerslicht bereikte en botste tegen een paar reclameborden. De auto stopte na de botsing, waardoor de airbags werden geactiveerd.
Ik moet de auto proberen te repareren en ik heb veel twijfels.
1. Aangezien dit zich kan herhalen, wat zou dit probleem in de auto kunnen hebben veroorzaakt, of welke punten zouden onderzocht kunnen zijn die dit probleem zouden kunnen hebben veroorzaakt, ervan uitgaande dat de auto goed onderhouden was?
2. Wat kan de bestuurder doen om de auto te stoppen als zich een dergelijk probleem voordoet?
3. Welk soort preventief onderhoud kan worden uitgevoerd om dit soort problemen te voorkomen?
Alvast hartelijk dank voor uw steun.
Groeten