Zoek MDM

Bulletin

luid fluitend geluid in turbo

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11471 door handmatig-mechanisch
Luid fluitend geluid van turbo Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik ben geen monteur en heb ook niet veel ervaring op dit gebied. Ik heb een Golf IV 1.9 TDI. Ik heb de hele dag gezocht, maar nog niet veel gevonden.
Mijn probleem is een vreemd geluid dat uit de turbo komt, alsof er in een boodschappentas wordt geblazen als ik er hard op stap. Ik heb gelezen dat het te wijten kan zijn aan een gebarsten of gescheurde inlaatslang. Ik denk niet dat het de turbo zelf is, aangezien die onlangs is vervangen.
Wat betreft vermogen, ik merk wat vermogensverlies.
Hartelijk dank voor uw tijd!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11480 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Luid fluitend geluid van de turbo
Hallo, vriend. Uit wat je hebt uitgelegd, neem ik aan dat het probleem een lek in een van de pakkingen is. Ga met draaiende motor met je hand over de pakkingen om te zien welke er lekt (zonder ze aan te raken, want je zou je kunnen branden). Als er een lek is, verliest de turbo druk, waardoor hij vermogen verliest. Doe dit en laat het me later weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11482 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Luid fluitend geluid van de turbo
Karma heeft gelijk. Ik heb een Ford Mondeo en hetzelfde is mij overkomen. Het was een lekke slang. De uitlaat zat ook verstopt bij de motoruitlaat. Ik weet niet welke van de twee het probleem was, maar ik heb hem vervangen en het was opgelost. Geen gezeur of zoiets. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11493 door handmatig-mechanisch
Ik heb er vandaag even naar gekeken en nog niets gezien... maar morgen ga ik er even met mijn hand overheen om te kijken of ik iets kan vinden.
Als de turbo kapot zou gaan, zou het tijdens het rijden toch niet zo opvallen?
Bedankt voor de hulp.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11496 door handmatig-mechanisch
Ik heb hem opgeladen en ik weet zeker dat het merkbaar is, vooral op heuvels. Een simpele heuvel zou in de eerste en tweede versnelling omhoog moeten gaan. Als je merkt dat de auto erg langzaam is en niet bergop gaat, zul je dat vast wel merken. Maak je geen zorgen en breng hem naar een garage. Ik denk niet dat het erg duur is. Vraag voor de zekerheid even een offerte aan.