Zoek MDM

Bulletin

ABS-getuige en dode snelheidsmeter

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #11452 door handmatig-mechanisch
ABS en snelheidsmeter waarschuwingslampje defect Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo! Ik heb een enorm probleem!!

Ik heb een Renault Megane I Coupé uit 2002, 1.6 16v, en het ABS-waarschuwingslampje gaat branden, samen met de "SERV", "STOP" en de handrem. Elke keer dat dit gebeurt, stopt de snelheidsmeter, en het ABS uiteraard ook (het blokkeert gewoon). Uit wat ik op miljoenen pagina's heb gelezen, lijkt dit te maken te hebben met de ABS-sensoren, maar ik ben benieuwd of iemand me meer kan vertellen, want het probleem zit me echt in de problemen.

Overigens gaan de waarschuwingslampjes elke keer uit als de sloten automatisch vergrendelen, zelfs één keer na het rijden over een kuil. Het tegenovergestelde is mij ook overkomen: de auto start zonder die lampjes, maar als ik een deur open, gaan ze weer branden! En hier zijn we weer met het probleem.

Ik hoop dat iemand me kan helpen met wat informatie. Alles werkt voor mij, zelfs als ze me vertellen waar de gezegende ABS-sensor en de bijbehorende 4:(

SL2-

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #11453 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: ABS-waarschuwingslampje en defecte snelheidsmeter
Toegevoegd: De computer is gecontroleerd en er zijn geen fouten in het geheugen vastgelegd.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #11456 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: ABS-waarschuwingslampje en defecte snelheidsmeter
Hallo,

ik kan u vertellen dat er vier ABS-sensoren zijn, één per wiel, en dat ze zich aan de binnenkant van de wielen bevinden. Hun functie is het "uitlezen" van een getande ringtandwiel op de naaf zelf. Op deze manier weet de ABS-elektronica of de wielen draaien of geblokkeerd zijn. Wat betreft de snelheidsmeter die daalt, het kan zijn dat als het snelheidssignaal van de ABS-elektronica wordt afgenomen en deze uitvalt, het normaal is dat de snelheidsmeter naar staal overschakelt. Ik herhaal, dit hangt ervan af waar ze dit snelheidssignaal vandaan halen.
Uit wat u zegt over het sluiten van de deuren of het nemen van hobbels, durf ik te stellen dat er mogelijk een probleem is met de stroomvoorziening of een aftakking. De beste manier om te weten wat er mis is, is door naar de werkplaats te gaan wanneer de storing optreedt.

Ik hoop dat dit u in ieder geval helpt. Met vriendelijke groet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #11458 door handmatig-mechanisch
Vervang de snelheidssensor in de transmissie. Ik denk niet dat het een groter probleem is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #14200 door handmatig-mechanisch
Hallo, controleer de rechter ABS-sensor; de klem maakt mogelijk slecht contact. Bij veel voertuigen wordt de snelheid gemeten via de ABS-sensor, meestal het rechter voorwiel. Met vriendelijke groet.