Zoek MDM

Bulletin

HEEFT U PROBLEMEN MET EEN VOERTUIG?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #13029 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: HEEFT U PROBLEMEN MET EEN VOERTUIG?
Hallo, goedemorgen. Ik heb een Audi A3 1.9 TDI uit 1999. Ik heb er twee problemen mee:
1. De auto schudt stationair en maakt een bijgeluid. Als ik een beetje gas geef, valt hij stil. Ik start, stop en hij slaat weer aan. Eerst dacht men dat het het dubbele vliegwiel zou kunnen zijn. Dat is gecontroleerd en het is in orde. De auto heeft, wanneer hij op bedrijfstemperatuur is (90ºC), lang nodig om uit te schakelen en vervolgens weer aan te slaan. We hebben de thermostaat van de brandstofinjectiepomp losgekoppeld en hij start meteen, zowel koud als warm. We vermoeden dat het schudden wordt veroorzaakt door een probleem met de brandstofinjectiepomp. Zou dit het geval kunnen zijn?
2. Als ik in een kuil rijd, glijdt de voorwielophanging soepel, maar de achterschokdempers raken me met een enorme plof en het voelt alsof het achterwiel vastzit. Bij natte omstandigheden slipt de auto over de witte lijnen aan de achterkant. Ik sluit de banden uit omdat ze nieuw zijn, en dit is altijd al zo geweest bij mij, op alle wielen. De silentblocks zijn onlangs vervangen. Met vriendelijke groet en alvast bedankt.
Het onderwerp is gesloten.
  • handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #13048 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: HEEFT U PROBLEMEN MET EEN VOERTUIG?
Hallo allemaal, mijn probleem is.

een Seat Ibiza 1.4
injectie
loodvrije benzine 95 of 98
zonder airconditioning uit bouwjaar 98.

Het hele koelcircuit is behoorlijk vervuild en de waterpomp veroorzaakt flinke schade. Ik zou graag willen weten hoe ik het hele circuit kan schoonmaken. Mij is ooit verteld dat ik een huls moet verwijderen, er een waterslang op moet aansluiten en de auto moet starten totdat het water er schoon uitkomt. Zo ja, dan zou ik graag willen weten waar de slang op aangesloten zit en welke stappen ik moet volgen, of dat jullie me kunnen vertellen hoe ik hem moet schoonmaken. Zolang ik geen garage ben, heb ik geen zin om geld uit te geven hahaha. Hartelijk dank allemaal, groeten.
  • handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #13050 door handmatig-mechanisch
Heren, ik ben echt verdrietig. Ik heb een Ford Mondeo Guide 2.5 uit 2002. Deze auto bleek supercool, maar vorige week hebben ze de motor gewassen en de peilstok van de transmissieolie laten liggen. Het probleem is dat hij afsloeg en begon te rammelen. Ik heb er 3 liter transmissieolie in gedaan en het werkte, maar daarna begon hij weer problemen te geven. Nu is de transmissieolie chocoladebruin.
Denkt u dat het te repareren is en dat het daarna weer goed komt?
  • handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #13080 door handmatig-mechanisch
Goedemiddag, vriend. Mijn vraag is de volgende. Ik heb een Ford Laser automaat uit 1998. Ik heb net de versnellingsbak laten maken, maar hij heeft een defect. Het probleem treedt op wanneer ik naar de derde versnelling schakel. Hij lijkt te slippen, maar dat gebeurt wanneer ik gas geef. Bij minimale snelheid, dat wil zeggen bij lage snelheid, maakt hij alle normale veranderingen, maar wanneer ik de auto tijdens het schakelen hard push, treedt deze storing op. Alsof hij geneutraliseerd is bij het schakelen van de tweede naar de derde versnelling, en dat gebeurt alleen tijdens die schakeling. Van de eerste naar de tweede versnelling en van de derde naar de vierde versnelling schakelt hij heel goed. Hij schakelt alleen van de tweede naar de derde versnelling als ik de auto hard push. Als ik hem niet hard push, schakelt hij perfect. Dank u wel, ik hoop dat u me hiermee kunt helpen, het is dringend.
  • handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #13081 door handmatig-mechanisch
Goedemiddag, ik heb een Renault Megan automaat uit 2002. Ik heb net de versnellingsbak laten reviseren en die vertoont het volgende probleem: na het bereiken van de gewenste temperatuur valt de druk weg, waardoor de versnellingsbak slipt in de versnellingen. Ik heb de segmenten of ringen gecontroleerd en die zijn in orde. De multifunctionele automaat is in orde en de magneetventielen zijn in orde. Ik hoop dat u mij met dit probleem kunt helpen, het is dringend. Alvast bedankt.