Zoek MDM

Bulletin

HEEFT U PROBLEMEN MET EEN VOERTUIG?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #12920 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: HEEFT U PROBLEMEN MET EEN VOERTUIG?
Hallo!! Ik had een probleem met mijn Alfa 156 1.9 JTD uit '99.
Ik reed zo soepel toen de koppeling los begon te komen.
De versnellingen gingen wel in, maar ik moest ze een beetje forceren.
Nou, ik heb de koppeling ontlucht en de cilinder vervangen, nu heeft het pedaal zijn normale spanning terug, maar de koppeling komt niet vrij en er gaat geen enkele versnelling in...
Als iemand een soortgelijke ervaring heeft gehad en weet waar de oorzaak ligt, help me dan alsjeblieft... Het werkplaatshandboek zou ook nuttig zijn, maar ik kan het niet compleet vinden...
En tot slot zou ik graag willen weten welke stappen ik moet volgen om de koppeling van de auto te demonteren... (of het nodig is om de motor te demonteren of niet...)

Bedankt aan iedereen die interesse toont om te helpen op dit forum...
Het onderwerp is gesloten.
  • handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #12921 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: HEEFT U PROBLEMEN MET EEN VOERTUIG?
Ik weet zeker dat de spanning op het pedaal normaal is. Ik zou zeggen dat je de pomp moet vervangen en niet de cilinder. En dat je hem goed moet ontluchten.
  • handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #12956 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ik heb een werkplaatshandboek voor een Fiat Siena nodig
Broeder, mag ik je vertellen welke auto het is, een Siena HL 1.6 SP? Helpt dit?
  • handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #12957 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ik heb een werkplaatshandboek voor een Fiat Siena nodig
Broeder, ik vergat je te vertellen dat de auto op benzine rijdt, maar ik kan je niet vertellen of het een turbo is. Ik herhaal dat het een Siena HL 1.6 SP is. ALS JE MIJ FOTO'S KUNT STUREN, ZODAT IK DE MERKEN VAN DE RIEM EN POELIE KAN IDENTIFICEREN, ZOU IK DAT OP PRIJS STELLEN, BROER, BEDANKT.
  • handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #12958 door handmatig-mechanisch
Sorry, ik vergat te vermelden dat ik ook de pomp moest vervangen!
Het probleem blijft bestaan! Ik heb de koppeling er bijna uit. Ik ga hem uit elkaar halen om te kijken wat er mis is!
Ik waardeer alle informatie,
Dew.