Zoek MDM

Bulletin

HEEFT U PROBLEMEN MET EEN VOERTUIG?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #11749 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: HEEFT U PROBLEMEN MET EEN VOERTUIG?
Ik heb een Civic uit 2002, D17, 4-versnellingsbak, LX....
Vorige maand werd de transmissie geneutraliseerd, alleen de achteruit werkte nog...
De transmissie was overbelast, ik heb de turbine en bijna alle sensoren vervangen en de controle is nog steeds actief, maar ik krijg de foutmelding P07040 (onjuiste overbrengingsverhouding)...

Het laatste wat de monteur mij vertelde, was dat het een spanningsfout zou kunnen zijn in de stroom die naar de celenoid gaat die de transmissie aanstuurt (degene aan de achterkant van de transaxle) en die de versnellingen regelt...

Is dat zo? Of is het jouw ervaring dat het zo zou kunnen zijn...

Ik heb de asrollen vervangen, maar niets. Ik denk dat de schade zichtbaar is bij de celenoid en dat de D-wissel nog steeds geen druk heeft.

Hij schakelt volledig, maar soms schakelt hij niet door naar de vierde versnelling. Ik moet dan stoppen en in de eerste versnelling gaan om volledig te kunnen schakelen.

Mijn e-mailadres is Ik wil graag uw mening horen...

Groeten,
Het onderwerp is gesloten.
  • handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #11751 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: HEEFT U PROBLEMEN MET EEN VOERTUIG?
Bedankt, maar ik weet ook niet wat de klopsensor is (waar die zit). Ik heb wel de handleidingen van Atos gedownload, maar die zijn niet voor het modeljaar 2007 (1,1 liter) en er staat ook nergens wat over de klopsensor aangegeven. Ik heb wel een paar keer lichtjes op het inlaatspruitstuk getikt en ze vertelden me dat de motor zou moeten versnellen als ik op die tikjes tikte. Ik heb nergens waar ik de sensor raakte een verandering in het toerental gemerkt.
  • handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #11753 door handmatig-mechanisch
Hallo, allereerst groeten, de spionagediefstal is de antidiefstalbeveiliging. Wat er gebeurt, is dat de startonderbreker de auto blokkeert. U moet scannen om de foutcodes te achterhalen. Aangezien de auto sleutels met chips heeft, moeten deze gecodeerd worden, maar eerst moet u weten wat er aan de hand is. We nemen contact met u op.
  • handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #11754 door handmatig-mechanisch
Ik ben geen expert op het gebied van automatische transmissies, maar laat het zo, dan vraag ik het aan degene die dit doet, zodat hij of zij je kan vertellen wat er aan de hand is. Proost.
  • handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #11760 door handmatig-mechanisch
Hallo. Ik moet de regelklep van de radiatorventilator vervangen omdat die vastzit en constant draait. Daardoor moet ik de kabel elke keer loskoppelen als ik de motor uitzet, anders loopt de hele accu leeg (het is mij al eens overkomen). Mij is verteld dat het bij de regelklep zit en ik wil die vervangen. Is er een korte uitleg of link waar ik kan zien hoe ik het zelf kan doen? Ik moet ook weten waar hij zit, want ik weet niet zeker of hij wel is wat ik denk dat hij is (aan de zijkant van de radiator).

Het is een Renault 19 Driver uit 1995, 1.4 80 pk, benzine.

Heel erg bedankt.

Met vriendelijke groet.