Zoek MDM

Bulletin

HEEFT U PROBLEMEN MET EEN VOERTUIG?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #11706 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: HEEFT U PROBLEMEN MET EEN VOERTUIG?
Hallo. Ik wil graag weten hoe ik storingen in een Volvo 960 of 850 uit 1996 kan verhelpen. Er zitten twee kasten in de motor om dit te doen, maar ik weet niet hoe. Bedankt.
Het onderwerp is gesloten.
  • handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #11710 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: HEEFT U PROBLEMEN MET EEN VOERTUIG?
Hallo, ik heb een
Renault Clio II diesel uit 2005.
Zes maanden geleden begon de motor af te slaan
en na een tijdje zette ik het contact uit en startte hij weer normaal.
Ik heb het dieselfilter laten vervangen, de brandstoftank en de pomp in de tank schoongemaakt en de computer laten controleren, maar hij geeft geen foutmeldingen.
Als ik het contact niet uitzet, ongeacht hoe vaak ik hem start, start hij niet, hij start pas nadat ik het contact heb uitgezet...
Heeft u suggesties?
Het overkomt me bij hoge en lage toerentallen, bij koude en warme temperaturen,
in elke versnelling, met een volle of lege tank...
Groeten, Pablo
  • handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #11711 door handmatig-mechanisch
paulg schreef:

Hallo, ik heb een
Renault Clio II diesel uit 2005.
Zes maanden geleden begon de motor af te slaan
en na een tijdje zette ik het contact uit en startte hij weer normaal.
Ik heb het dieselfilter laten vervangen, de brandstoftank en de pomp in de tank schoongemaakt en de computer laten controleren, maar hij geeft geen foutmeldingen.
Als ik het contact niet uitzet, ongeacht hoe vaak ik hem start, start hij niet, hij start pas nadat ik het contact heb uitgezet...
Heeft u suggesties?
Het overkomt me bij hoge en lage toerentallen, bij koude en warme temperaturen,
in elke versnelling, met een volle of lege tank...
Groeten, Pablo

:droog:
Het overkomt mij ongeacht of de airconditioning aan of uit staat.
Ik heb de injectoren laten controleren en alles was in orde.
  • handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #11714 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik heb problemen met een Ford Ranger pick-uptruck uit 1994, 2.3 motor, handgeschakelde versnellingsbak.

Er is een scan uitgevoerd die de volgende codes weergeeft: 123 Gaspedaalsensorspanning hoger dan verwacht
335 Uitlaatdruksensorspanning buiten bereik
224 Aandrijflijnmodule heeft een storing gedetecteerd in het primaire circuit van de dubbele spoelconnector 1234

Eén van de spoelen is ongeveer 2 maanden geleden vervangen. De truck heeft weinig vermogen en verliest vermogen op hellingen, waardoor hij zelfs in de derde versnelling omhoog moet schakelen op zeer kleine hellingen. Mijn vraag: hoe controleer ik de gaspedaalspanning en wat is de normale spanning? Waar zit de uitlaatgassensor? Is het de zuurstofsensor?
Als u me kunt helpen, zou ik dat zeer op prijs stellen.
;) Dank u wel.
  • handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #11716 door handmatig-mechanisch
Als er geen fouten zijn, controleer dan of de klopsensor een eigen signaal genereert. Het is een piëzo-elektrisch type. Plaats een multimeter op de AC mV-schaal en raak het monoblok bij de sensor aan. Controleer de leidingen naar de ECU op massa- of stroomkortsluiting, of onderbreking. Ik raad aan om de injectoren in een laboratorium te controleren; ze kunnen verstopt zijn. Plaats de door de fabrikant aanbevolen bougies.
Laat het me weten als er resultaten zijn. Alvast bedankt.