Zoek MDM

Bulletin

Probleem met de koppeling van de Nissan Patrol V8

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11420 door handmatig-mechanisch
Probleem met de koppeling van de Nissan Patrol V8 Geplaatst door manual-mecanica
Oké. Hier is het probleem. Ik heb een Nissan Patrol GR uit 1982 met een small-block Chevy 350 V8. Met de volledige originele Nissan hydraulische koppeling, de 4.0 in-lijn en een Nissan Patrol dieseltransmissie met korte overbrengingsverhouding.

Ik heb deze motor, transmissie en koppeling nu al drie jaar en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Pas na wat motorische aanpassingen heb ik de koppeling volledig ingetrapt en is het erg moeilijk om in de eerste versnelling te komen! En na 2-3 uur rijden verspreidt het probleem zich naar de andere versnellingen.

Suggesties?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11441 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Nissan Patrol V8 koppelingsprobleem
Als het niet verschuift, kan het aan de maatverdeling van het potlood liggen. Controleer dat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11442 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Nissan Patrol V8 koppelingsprobleem
Vriend, aangezien dit zo'n veelvoorkomende aanpassing is, is het moeilijk om je echt te helpen. Ik kan je in ieder geval helpen met de schaalverdeling, als die er is. Zet de airco aan die het systeem mogelijk heeft. Als er geen schaalverdeling is, probeer dan, indien mogelijk, een potlood of een langere staaf erin te steken, maar slechts een klein beetje, zodat je kunt testen. Als dit allemaal niet lukt en vanwege het symptoom dat je noemt, namelijk dat de koppeling bij het verwarmen strakker gaat draaien, is het beter om de koppelingsset te vervangen. Doe het en vertel het me alsjeblieft.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11528 door handmatig-mechanisch
Ik zou het pedaal en de afstelling uitsluiten, aangezien hydraulische koppelingen geen afstelling hebben. Zoals ik het zie, is het probleem de geïnstalleerde kit. Uit wat u zegt over de doos die van een ander voertuig komt, lijkt het mij dat de schijf verbrandt, maar het probleem is de slijtage van de schijf, of het andere ding dat de ventilator van de pers erg gesloten is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11529 door handmatig-mechanisch
Heel erg bedankt voor je bijdrage... Nou, uiteindelijk heb ik toch voor de gezonde optie gekozen... Ik heb de hele schijfpomp vervangen!

En nu is alles weer prima!!
Heel erg bedankt voor je medewerking!