Zoek MDM

Bulletin

Stroomuitval in lage versnellingen op Xsara HDI

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11418 door handmatig-mechanisch
Stroomuitval in lage versnellingen op Xsara HDI Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een Xsara HDI van 90 pk. Als je met de auto in de eerste tot en met de derde versnelling rijdt, heeft de auto moeite, alsof hij vermogen mist. Ik heb een motor laten monteren en die detecteert geen storingen; ik heb de flowmeter vervangen en het probleem is nog steeds hetzelfde; ik heb de hele uitlaatpijp verwijderd en het probleem is nog steeds hetzelfde; ik heb het dieselfilter vervangen en het probleem is nog steeds hetzelfde. Als iemand weet waar het probleem zou kunnen zitten, zou ik dat op prijs stellen. Alvast bedankt.

mijn e-mailadres:

"" ONTZETTEND BEDANKT""

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11435 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Stroomstoring in lage versnellingen op Xsara HDI
Hallo, ik ben Oscar. Ik werk al een aantal jaar voor de PSA-groep. Op basis van de informatie die je hebt verstrekt, kan ik je vertellen dat het een probleem met de turbodruk zou kunnen zijn. Laat ze de turbodrukmeters controleren met een diagnoseapparaat terwijl je rijdt. Mogelijk zit er een scheur in een turboleiding die het apparaat niet detecteert. Mogelijk zit er ook een microbuisje van de magneetklep naar de turbo dat kapot, verstopt of los zit. Mogelijk heb je zelfs veel koolstofafzetting in het inlaatsysteem. Begin met het reinigen van de turbo (propellers of bladen vastgelopen door koolstofafzetting), de uitlaatgasrecirculatieklep (ook bekend als de EGR) (ook veroorzaakt door overmatige koolstofafzetting) en het inlaatspruitstuk (ook veroorzaakt door koolstofafzetting).

Ik hoop dat dit helpt, of in ieder geval

wat richting geeft. Met vriendelijke groet, Oscar.
;)

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.