Zoek MDM

Bulletin

Het falen van een Hyundai Elantra Q uit 1997 kan ik niet vinden

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #11411 door handmatig-mechanisch
Hoi vriend, ik ben nieuw hier, maar ik heb je hulp en kennis nodig. Ik heb een serieus probleem met mijn Elantra uit '97. Het is een elektrisch probleem. Als het koud is, loopt hij prima, maar als hij warm is, begint hij niet meer te starten en slaat hij af. We dachten dat het de bobine was, dus hebben we die laten controleren. Eén kant bleek doorgebrand te zijn (omdat het een dubbele bobine is). Oké, dus hebben we die vervangen. Maar na een tijdje kwam het probleem terug. We hebben de bougiekabels en bougies gecontroleerd en die waren in orde. Ik heb nieuwe bougiekabels gekocht en vervangen, maar hij liep niet lang normaal. Het vreselijke probleem kwam terug. Twee monteurs hebben ernaar gekeken en we hebben een diagnoseapparaat gebruikt. Het bleek de bobine te zijn, en het lijkt erop dat die weer is doorgebrand; dezelfde kant. Dus mijn vraag is: waarom brandt hij steeds door? En waar komt dit probleem vandaan? De stationairregelklep is getest en werkt naar behoren, dus ik denk niet dat het aan de sensor ligt. Ik heb geprobeerd de klep met een schroevendraaier aan de massa te leggen om te zien hoeveel vonk er geproduceerd wordt. De eerste en vierde bougie geven een sterke vonk, maar de tweede en derde zijn erg zwak. Ik weet nu niet of dat betekent dat de bougie is doorgebrand of dat er iets anders niet goed werkt. Ik zou het zeer op prijs stellen als u me zou kunnen helpen het probleem te vinden of me zou kunnen vertellen hoe ik het kan oplossen. Alvast bedankt!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #11416 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Probleem met een Hyundai Elantra uit 1997 Q die ik niet kan vinden
Hé vriend, je probleem is een beetje vreemd. Ik heb een paar vragen: was de bobine die je hebt vervangen van goede kwaliteit of een aftermarket-onderdeel? Misschien brandt de bobine door omdat hij van lage kwaliteit is. Deze DIS-bobines hebben ook een 4-draads connector; controleer de staat van die draden. De sensor die stroom naar de bobine stuurt is er maar één, ongeacht of het een DIS-bobine is, dus de sensor is niet het probleem, want dan zouden beide bobines doorbranden. Als het kan, vervang dan de bougies door Denso-bougies en controleer of de injectoren niet lekken en in goede staat zijn. Even ter verduidelijking: als de bougies in slechte staat zijn of nat zijn door de injectoren, kan de stroom nergens heen en keert deze terug naar de bobine, waardoor deze beschadigd raakt. Controleer dit en laat het me weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #15793 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Probleem met een Hyundai Elantra uit 1997 Q die ik niet kan vinden
Broer, ik heb ook een Hyundai Elantra en ik heb hetzelfde probleem. Als je contact met me kunt opnemen of me je nummer kunt geven, dan bel ik je: 0412-8524749

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #15882 door handmatig-mechanisch
Hallo, uw probleem trok mijn aandacht. Ik las dat u de bobines hebt vervangen. Volgens informatie in een programma heeft deze motor een krukaspositiesensor. Het zou goed zijn als u die sensor eens zou controleren.

Het gaat om een ​​G4DM/GM-motor uit de periode 1991-1998, VS, met een DIS-ontstekingssysteem.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #15905 door handmatig-mechanisch
CONTROLEER DE HALL-SENSOR OMDAT HIER STROOM DOORGAAT EN ZE MEESTAL COMMUNICEREN, WAARDOOR DE SPOEL DOORBLAAST, VERTEL HET MIJ