Hallo vriend, ik ben nieuw hier, maar ik heb je hulp en kennis nodig. Weet je dat ik een ernstig probleem heb met mijn Elantra uit 1997? Hij heeft een defect alsof het elektrisch is. Als hij koud is, start hij, maar als hij warm wordt, is er een defect waardoor hij zelfs niet meer kan starten omdat hij uitgaat. We dachten dat het de bobine was, we hebben hem laten testen en één kant was doorgebrand. Omdat hij een dubbele bobine heeft... oké... nou, we hebben hem vervangen door een nieuwe. Hoe dan ook, na een tijdje bleef het probleem bestaan. We hebben gecontroleerd en de kabels en bougies zijn in orde. Ik heb nieuwe kabels gekocht, ze vervangen en hij werkte niet lang normaal. De vreselijke storing begon opnieuw. Twee monteurs hebben ernaar gekeken en we hebben de scanner erop gezet. Hij vertelde ons dat het de bobine was, nou, blijkbaar was de bobine weer gebroken. Dezelfde kant was doorgebrand. Dus mijn vraag is: waarom brandt hij door? En waar komt zo'n defect vandaan? Ze hebben de minimale sensor getest en die werkt prima... dus ik denk niet dat het een sensor is... Ik heb hem getest met de schroevendraaier, door hem te aarden om te zien hoeveel vonk er ontstond... en nou ja, de eerste en vierde bougie gaven behoorlijk wat vonk, maar de tweede en derde niet... hun vonk is weer heel zwak... nu weet ik niet of dat erop wijst dat hij is doorgebrand of dat er iets niet goed werkt. Nou, mijn vriend, ik zou het erg op prijs stellen als je me zou kunnen helpen het probleem te vinden... of me zou kunnen vertellen hoe ik het kan vinden... groeten!!