Hoi vriend, ik ben nieuw hier, maar ik heb je hulp en kennis nodig. Ik heb een serieus probleem met mijn Elantra uit '97. Het is een elektrisch probleem. Als het koud is, loopt hij prima, maar als hij warm is, begint hij niet meer te starten en slaat hij af. We dachten dat het de bobine was, dus hebben we die laten controleren. Eén kant bleek doorgebrand te zijn (omdat het een dubbele bobine is). Oké, dus hebben we die vervangen. Maar na een tijdje kwam het probleem terug. We hebben de bougiekabels en bougies gecontroleerd en die waren in orde. Ik heb nieuwe bougiekabels gekocht en vervangen, maar hij liep niet lang normaal. Het vreselijke probleem kwam terug. Twee monteurs hebben ernaar gekeken en we hebben een diagnoseapparaat gebruikt. Het bleek de bobine te zijn, en het lijkt erop dat die weer is doorgebrand; dezelfde kant. Dus mijn vraag is: waarom brandt hij steeds door? En waar komt dit probleem vandaan? De stationairregelklep is getest en werkt naar behoren, dus ik denk niet dat het aan de sensor ligt. Ik heb geprobeerd de klep met een schroevendraaier aan de massa te leggen om te zien hoeveel vonk er geproduceerd wordt. De eerste en vierde bougie geven een sterke vonk, maar de tweede en derde zijn erg zwak. Ik weet nu niet of dat betekent dat de bougie is doorgebrand of dat er iets anders niet goed werkt. Ik zou het zeer op prijs stellen als u me zou kunnen helpen het probleem te vinden of me zou kunnen vertellen hoe ik het kan oplossen. Alvast bedankt!