Zoek MDM

Bulletin

Het falen van een Hyundai Elantra Q uit 1997 kan ik niet vinden

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #11411 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, ik ben nieuw hier, maar ik heb je hulp en kennis nodig. Weet je dat ik een ernstig probleem heb met mijn Elantra uit 1997? Hij heeft een defect alsof het elektrisch is. Als hij koud is, start hij, maar als hij warm wordt, is er een defect waardoor hij zelfs niet meer kan starten omdat hij uitgaat. We dachten dat het de bobine was, we hebben hem laten testen en één kant was doorgebrand. Omdat hij een dubbele bobine heeft... oké... nou, we hebben hem vervangen door een nieuwe. Hoe dan ook, na een tijdje bleef het probleem bestaan. We hebben gecontroleerd en de kabels en bougies zijn in orde. Ik heb nieuwe kabels gekocht, ze vervangen en hij werkte niet lang normaal. De vreselijke storing begon opnieuw. Twee monteurs hebben ernaar gekeken en we hebben de scanner erop gezet. Hij vertelde ons dat het de bobine was, nou, blijkbaar was de bobine weer gebroken. Dezelfde kant was doorgebrand. Dus mijn vraag is: waarom brandt hij door? En waar komt zo'n defect vandaan? Ze hebben de minimale sensor getest en die werkt prima... dus ik denk niet dat het een sensor is... Ik heb hem getest met de schroevendraaier, door hem te aarden om te zien hoeveel vonk er ontstond... en nou ja, de eerste en vierde bougie gaven behoorlijk wat vonk, maar de tweede en derde niet... hun vonk is weer heel zwak... nu weet ik niet of dat erop wijst dat hij is doorgebrand of dat er iets niet goed werkt. Nou, mijn vriend, ik zou het erg op prijs stellen als je me zou kunnen helpen het probleem te vinden... of me zou kunnen vertellen hoe ik het kan vinden... groeten!!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #11416 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Storing van een Hyundai Elantra Q uit 1997 Ik kan het niet vinden
Hallo vriend, je probleem is een beetje vreemd. Laat me je een paar vragen stellen: was de bobine die je hebt vervangen van goede kwaliteit of was het een alternatief? Misschien brandt de bobine door omdat hij van slechte kwaliteit is. Bovendien hebben deze bobines een vierdraads connector. Controleer de staat ervan. Er is maar één sensor die stroom naar de bobine stuurt, ongeacht of het een DI is. Als de sensor dat niet is, zouden beide bobines doorbranden. Als je de bougies kunt vervangen door bougies van het merk Denso en controleren of de injectoren niet lekken en in goede staat zijn, kan ik het uitleggen. Wanneer bougies in slechte staat zijn of nat zijn door de injectoren, kan de stroom nergens heen en wordt er gezegd of gedacht dat de stroom terugstroomt naar de bobine en deze verslechtert. Controleer dit en laat het me weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15793 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Storing van een Hyundai Elantra Q uit 1997 Ik kan het niet vinden
Broeder, ik heb ook een Hyundai Elantra en ik heb hetzelfde probleem. Kunt u contact met mij opnemen of uw nummer doorgeven, dan bel ik u: 0412-8524749.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #15882 door handmatig-mechanisch
Hallo, je probleem trok mijn aandacht. Ik las in de informatie die ik in een programma heb staan dat je nieuwe bobines hebt vervangen. Deze motor heeft een nokkenassensor. Het zou goed zijn als je even naar de sensor zou kijken.

Ik heb het over een G4DM/GM-motor uit de jaren '91 tot en met '98 die een ontstekingssysteem (DIS) gebruikt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #15905 door handmatig-mechanisch
CONTROLEER DE HALL-SENSOR OMDAT HIER STROOM DOORGAAT EN ZE MEESTAL COMMUNICEREN, WAARDOOR DE SPOEL DOORBLAAST, VERTEL HET MIJ