Zoek MDM

Bulletin

Het airbaglampje in mijn Seat Toledo gaat branden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11392 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, ik heb een probleem met mijn Seat Toledo uit 1999, een 110 TDI. Het airbagwaarschuwingslampje gaat branden en gaat niet meer uit. Ik ben werkloos en heb geen geld om naar de garage te gaan. Als iemand van jullie me een idee zou kunnen geven wat het zou kunnen zijn, zou ik dat erg op prijs stellen. Ik maak me hier grote zorgen over, omdat ik bang ben dat er iets met de auto gebeurt. Ik wacht op jullie antwoorden. Met vriendelijke groet, bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11421 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: DE LUCHTLICHT LICHTEN OP MIJN SEAT TOLEDO
Goedemiddag, ik wil u graag vragen wat het zou kunnen zijn, maar ik weet niet precies welke storing het via de VASS aangeeft.
De meest voorkomende storingen in dit soort auto's zijn de bedrading van de zij-airbag, de connectoren onder de stoelen of de gordelspanners. Ik raad u aan om naar een werkplaats te gaan waar ze een diagnoseapparaat kunnen laten uitvoeren en u de storing kunnen vertellen. Als de storing bij de veiligheidsgordels of de zij-airbag ligt, is de oplossing heel eenvoudig: u hoeft alleen de connector van de airbag of spanner los te koppelen. U hebt slechts twee connectoren onder de stoel: één voor de spanner en één voor de stoelairbag. Knip de draad door en soldeer hem direct, waardoor de connector losgekoppeld wordt. Ik hoop dat dit helpt, hoewel het een hypothese is, aangezien er meer dan één systeem bij betrokken kan zijn. Ik zal u kort uitleggen hoe eenvoudig en goedkoop het zou kunnen zijn. Wat betreft de vraag of de storing gevaarlijk kan zijn: het ernstigste wat kan gebeuren is dat bij een ongeval de airbag mogelijk niet wordt geactiveerd. Laat het ons weten als u meer informatie nodig heeft. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11490 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Het airbaglampje gaat branden op mijn Seat Toledo
Bedankt voor je advies. Het zou zeker de riem kunnen zijn, want ik heb er moeite mee om hem op te tillen. Ik breng hem in ieder geval naar de winkel voor een diagnose. In ieder geval bedankt.

Met vriendelijke groet.