Goedemiddag, ik wil u graag vragen wat het zou kunnen zijn, maar ik weet niet precies welke storing het via de VASS aangeeft.
De meest voorkomende storingen in dit soort auto's zijn de bedrading van de zij-airbag, de connectoren onder de stoelen of de gordelspanners. Ik raad u aan om naar een werkplaats te gaan waar ze een diagnoseapparaat kunnen laten uitvoeren en u de storing kunnen vertellen. Als de storing bij de veiligheidsgordels of de zij-airbag ligt, is de oplossing heel eenvoudig: u hoeft alleen de connector van de airbag of spanner los te koppelen. U hebt slechts twee connectoren onder de stoel: één voor de spanner en één voor de stoelairbag. Knip de draad door en soldeer hem direct, waardoor de connector losgekoppeld wordt. Ik hoop dat dit helpt, hoewel het een hypothese is, aangezien er meer dan één systeem bij betrokken kan zijn. Ik zal u kort uitleggen hoe eenvoudig en goedkoop het zou kunnen zijn. Wat betreft de vraag of de storing gevaarlijk kan zijn: het ernstigste wat kan gebeuren is dat bij een ongeval de airbag mogelijk niet wordt geactiveerd. Laat het ons weten als u meer informatie nodig heeft. Groeten.