Zoek MDM

Bulletin

Problemen met de oliepomp

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11419 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met oliepomp
Hallo, vriend. Het vervangen van de nokkenaslagers met de motor geïnstalleerd is erg lastig, zelfs voor mensen met enige ervaring. Maak je geen zorgen, als het al is gebeurd, raad ik je aan om de experts van een industriële motorenrevisiewerkplaats te raadplegen om te zien wat zij aanbevelen. Als je alleen de onderdelen zou kunnen demonteren om de as te verwijderen en vervolgens de expert de lagers zou laten vervangen, zou dat geweldig zijn. Zo niet, dan zou je de hele motor moeten demonteren. Als je overweegt om het te doen, probeer dan vol te houden bij het revisieteam, zodat ze het kunnen doen met de motor geïnstalleerd, zodat het goedkoper is. Maar als je de oliepomp wilt vervangen en wilt kijken hoe dat gaat, heb je niets te verliezen; verwijder gewoon het carter en vervang het. Wees heel voorzichtig met de stang die de pomp aanstuurt die van de verdeler naar de pomp loopt, en zorg ervoor dat het filter en de slang waar de pomp de olie aanvoert goed ontstopt zijn. Daar zou ook het probleem kunnen liggen... Doe het en laat het me weten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11432 door handmatig-mechanisch
HALLO MAQ. 4.6 HIJ BRENGT DE NOKKENASSEN IN DE KOP EN BRENGT GEEN METALEN IN DE AS, TENZIJ DE SMERING IN DIT TYPE KOP IS AANGEPAST. HIJ HEEFT EEN HEEL BIJZONDER SYSTEEM IN HET LAAGDEKSEL VAN DE AS, DAT IS ANDERS. HIJ BRENGT EEN BEHUIZING VOOR EEN PEN MET EEN HEEL KLEIN GAATJE DAT DE BEHUIZING VULT WAAROVER IK HET EVEN HEB. ALS DE BEHUIZING GEVULD IS, ZORGT HIJ ERVOOR DAT DE DRUK IN HET HELE LAGER OP STAND BLIJFT. HET IS ZEER WAARSCHIJNLIJK DAT DEZE VERSTOPT IS EN DAAROM IS DE SMERING LAAG OF GEBREKKIG. WEES VOORZICHTIG, WANT EEN STOMP VAN DE AS KAN WORDEN AFGEBONDEN EN KAN ERNSTIGE PROBLEMEN IN DE KOP VEROORZAKEN.
IK HOOP DAT DIT JE PROBLEEM OPLOST. ZO NIET, NEEM DAN CONTACT MET ME OP. VERTEL ME WAAR IN DE REPUBLIEK JE BENT. ALS JE IN DF WOONT, KAN IK JE BEZOEKEN EN JE VOERTUIG CONTROLEREN. IK ZEG DAG. IK HOOP OP JE REACTIE.:)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11488 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik wil graag iedereen bedanken die aan deze discussie heeft deelgenomen. De reacties waren erg nuttig om het probleem te beoordelen en inzicht te krijgen in de mogelijke oorzaken van de storing. Ik wil u graag laten weten dat de oplossing het vervangen van de oliepomp was. Dit loste het smeringsprobleem in de rechtercilinderkop op en het geluid dat de smering veroorzaakte, is gestopt.