Zoek MDM

Bulletin

Problemen met de oliepomp

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11379 door handmatig-mechanisch
Problemen met de oliepomp Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb het volgende geval met een Ford 250XL pick-up model 98.

Het bleek dat er een geluid in de cilinderkop aan de rechterkant begon te komen. Bij het openen van de kleppen werd opgemerkt dat alleen de linker cilinderkop olie opvoert, terwijl de rechter niet opvoert en het geluid een kloppend geluid is.

(Beide cilinderkoppen zijn onlangs gerepareerd, planning, vervanging van doppen, kalibratie van kleppen, enz.) Het is vermeldenswaard dat alleen de cilinderkoppen zijn gerepareerd, aangezien de pakkingen zijn vervangen omdat de motor olie verbruikte (er is geen reparatie aan de motor)

en bij de installatie werkte het correct en na 200 km rijden vertoonde het dit detail... Kunt u mij helpen of het een probleem met de pomp is of wat het zou kunnen zijn? Ik zou het zeer op prijs stellen.
Het waarschuwingslampje en de drukindicator op het dashboard geven aan dat alles in orde is...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11380 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met oliepomp
Ik moet weten welke motor de 250XL heeft, maar als het een 3.8 V-6 is, is de pomp geïntegreerd in het distributiedeksel en is alleen het reserveonderdeel vervangen. Maar uit wat je zegt, dat slechts één kant geen smering heeft, is het waarschijnlijk dat de metalen van de as verdraaid zijn en dat dit de geleiding waardoor de olie omhoog kan stromen, blokkeert.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11381 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je antwoord. Het is een 4,6 liter 8-cilindermotor. Ik weet niet zeker of de pomp zich in het carter bevindt. En wat zou ik moeten doen als dat het geval is, gezien wat je zei over de metalen onderdelen van de nokkenas?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11404 door handmatig-mechanisch
Vriend Jose Juan, volgens mij is er mogelijk een nokkenaslager gedraaid. Ik denk niet dat er problemen zijn met de oliepomp, want je zegt dat er druk aan de andere kant staat. Het komt zelden voor, maar ik meen hetzelfde geval al meerdere keren te hebben gezien. Nou, wat de cilinderkop betreft, denk ik van niet, want dat heeft niets met smering te maken. Ik zal in ieder geval wat handleidingen raadplegen en je op de hoogte houden, maar ik waardeer het dat je me op de hoogte houdt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11412 door handmatig-mechanisch
Hé jrosacol! Bedankt voor je reactie.

Vandaag heb ik de kop waar de olie omhoog gaat, met een brander doorgebrand. Ik heb het filter en de olie vervangen en toen ik hem startte, merkte ik dat de druk aan de kant waar geen probleem is, de oliestroom leek te variëren. Plotseling zag ik een continue stroom en leek de druk te dalen. Ik weet niet of ze allemaal met dezelfde stroomsnelheid moeten werken of dat het ongelijkmatig is... maar in het geval van de kop waar de olie niet stroomt, blijft de olie hetzelfde zonder omhoog te gaan... Laten we eens kijken of de volgende informatie nuttig voor je is. De truck heeft al een zeer hoge kilometerstand van meer dan 200.000 kilometer, maar toen de koppen werden verwijderd, merkte de monteur op dat de cilindervoeringen in goede staat waren, aangezien ze geen slijtage vertoonden en nog lang meegingen... Zou het kunnen dat de pomp vervangen moet worden vanwege de kilometerstand?

Is het in het geval van de lagers die je op de nokkenas noemt nodig om deze te verwijderen en naar de slijperij te brengen voor afstelling, of wat is de aanbeveling? Ik waardeer je reactie.