Hallo vrienden,
ik ben nieuw op het forum en ik zou graag willen weten of iemand met meer ervaring mij kan helpen. Ik heb een Mitsubishi Pajero of Montero Diesel die de dealer verkocht als een 2001. Hij heeft een 2.8 dieselmotor zonder turbo en is de werkversie (handbediende ramen etc.). Ik merk ook dat het dak achterin iets hoger is dan bij de andere die ik heb gezien. Over dit voertuig heb ik twee vragen:
1. De dealer verkocht deze auto als een 2001, terwijl hij meer lijkt op de tweede generatie of het model uit 1998, alleen dan met een hoger dak. Is dit een andere versie van de Pajero of zijn ze naast de nieuwere modellen ook oudere modellen blijven uitbrengen? Weet iemand iets over dit specifieke model?
2. Alles is in orde met de auto, behalve 's ochtends dat hij wat moeilijk start, maar de hele dag door is het normaal. Ik heb de motor en de compressiepomp gecontroleerd met een monteur en alles lijkt in orde. Ik heb de olie ververst en Castrol voor diesel erin gedaan, zoals aanbevolen door de monteur, maar alles lijkt hetzelfde. Om hem 's ochtends te starten, gebruik ik de schokknop om het motortoerental iets te verhogen. Is dit een normale en gebruikelijke praktijk in de auto, of heeft deze knop een andere toepassing en zou ik in de toekomst schade aan de auto kunnen veroorzaken? Zo ja, welke andere alternatieven kan ik proberen om mijn probleem op te lossen?