Zoek MDM

Bulletin

Problemen met de Opel Vectra uit 1993

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #11366 door handmatig-mechanisch
Problemen met de Opel Vectra uit 1993 Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een Opel Vectra uit 1993 met een enkelpuntssensor. Het probleem begon toen het motorstoringslampje ging knipperen. Sensoren zoals de IAC-klep, TPS, lambdasonde en temperatuursensor zijn vervangen en het probleem blijft bestaan. Als de motor warm is, is het probleem opgelost, maar als de auto uit staat, start hij moeilijk. Voorheen, als ik de motor uitzette, startte ik hem zonder het gaspedaal in te drukken, maar nu moet ik het gaspedaal volledig indrukken om te starten. Dit is niet gebruikelijk bij een auto met injectie, omdat dit vóór de vervanging van enkele sensoren niet gebeurde. Daarnaast blijft het motorstoringslampje knipperen. :huh:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #11368 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met de Opel Vectra uit 1993
Het eerste wat je moet doen is de motor scannen en vervolgens de onderdelen vervangen die door de foutcode worden aangegeven. Uit wat je schrijft, lijkt het op een probleem met overtollige brandstof. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #11382 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met de Opel Vectra uit 1993
Ik ben het eens met mz1771, het eerste wat je moet doen is het controleren, maar aangezien het een Opel Vectra is en gezien de symptomen die je beschrijft, is de kans groot dat je problemen hebt met de temperatuursensor. Het is geen duur onderdeel en eenvoudig te vervangen. Controleer het en laat het ons weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #11794 door handmatig-mechanisch
Heb je de sensor gezien die van het kleppendeksel naar het motorblok loopt, onder de uitlaatconnectoren? Het is de oliesensor, en ik raad je aan de dichtheid van de olie niet te veranderen. Je kunt gek worden van het zoeken naar de fout en dan tot de verrassing komen dat het de olie is... Ik weet het uit ervaring, zowel met de Vectra als met de Calibra... S2

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #11799 door handmatig-mechanisch
Hallo, u moet beginnen met het uitsluiten van mogelijke kortsluitingen of gebroken bedrading voordat u onderdelen vervangt. Ik raad u aan de codes te wissen en het systeem te initialiseren. Maak een testrit en haal de opgeslagen codes op. Begin met de bijbehorende controles zodra er fouten optreden.
Ik hoop dat ik u kan helpen.