Zoek MDM

Bulletin

Daewoo Lanos 2000 1.5 lage snelheidsstoring

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11316 door handmatig-mechanisch
Daewoo Lanos 2000 1.5 Lagedrukstoring Geplaatst door manual-mecanica
Goedemorgen heren:
Een paar dagen geleden had mijn Daewoo Lanos een klein probleem met de lage toeren (stationair draaien), zowel bij warme als koude motor. Ik heb de lucht- en brandstoffilters, de brandstofpomp en de TPS (gasklepsensor) vervangen en een additief aan de brandstoftank toegevoegd om de injectoren schoon te maken, maar het probleem blijft bestaan... 6 maanden geleden heb ik de bougies, kabels en bobine vervangen... kan iemand mij suggesties geven...?:woohoo:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11333 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Daewoo Lanos 2000 1.5 low-speed failure
ermo1, je hebt ons niet verteld wat het probleem is bij stationair draaien. Is het instabiliteit, voelt het alsof de zuiger minder rookt of wat?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11337 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Daewoo Lanos 2000 1.5 low-speed failure
Er is geen rook, maar het voelt als een instabiliteit die wordt versterkt als ik de airconditioning aanzet en soms slaat de motor af bij het stoplicht...wat zou het kunnen zijn?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11347 door handmatig-mechanisch
Als de raildruk correct is, verwijder dan de bougies, aard ze en kijk welke vonk ze geven. Het kan zijn dat ze niet intens zijn. Vervang in dat geval de bobine opnieuw. Als er een flowmeter aanwezig is, maak die dan schoon.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11356 door handmatig-mechanisch
Hallo,
het meest waarschijnlijke is dat de stationairklep vuil is, teep motor (stappenmotor). Deze is verantwoordelijk voor het regelen van de hoeveelheid lucht bij stationair draaien, vooral met de lucht als deze een toerenteller heeft. Het symptoom zou moeten zijn dat de naald op en neer gaat en niet compenseert. Het andere symptoom is dat bij het afremmen het toerental plotseling terugloopt, waardoor de auto stilstaat bij het stoplicht. De oplossing is om deze klep schoon te maken met carburateurreiniger. Deze is heel eenvoudig te verwijderen... reset vervolgens de computer door de minpool van de accu los te koppelen en te testen... dat zou het zijn.
fenixfer:lachen: