Zoek MDM

Bulletin

Opstartprobleem Crysler Neon 97

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 11 maanden geleden #11299 door handmatig-mechanisch
Startprobleem Chrysler Neon 1997 - Geplaatst door manual-mecanica
Het was waarschijnlijk een probleem met de krukassensor; het vervangen ervan heeft het probleem niet opgelost. Wat zou het anders kunnen zijn?
Ik heb de bedrading al gecontroleerd...
Ik heb hulp nodig!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 11 maanden geleden #11305 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Startprobleem Chrysler Neon 97
Ik dring er nogmaals op aan dat je het probleem opschrijft, zodat ik je kan helpen. Wat is er mis met de krukas? Krijgt hij geen vonk, geen brandstof, of wat is er aan de hand?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 11 maanden geleden #11311 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Startprobleem Chrysler Neon 97
Hallo:

Als je niet beschrijft hoe het probleem is ontstaan, kan ik je niet veel zeggen. Je hebt een krukassensor vervangen, maar weet je waarom dat gebeurde? Of wat was de reden dat je dat deed? Welke symptomen had de sensor? Heb je de motor gewassen?

Ik raad je aan om, als je een vriend hebt met een diagnosescanner of een garage in de buurt, de ECU (computer) van de auto te laten controleren. Deze zou OBD II-compatibel moeten zijn.

De ECU slaat de laatst ontvangen gegevens op voordat de storing optrad, inclusief de foutcode.
Je kunt de bedrading, connectoren, zekeringen, accu, enzovoort controleren, maar de kans dat je
het probleem vindt is klein. Je moet in ieder geval onderscheid maken tussen problemen met de ontsteking, de brandstoftoevoer en het starten.

Een diagnosescanner is de oplossing; er komt geen magie aan te pas, het is gewoon technologie.

Succes!