Zoek MDM

Bulletin

slechte regulatie, versnelling in reletin

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11288 door handmatig-mechanisch
Slechte afstelling, plotselinge acceleratie. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, mijn Fiat Palio 1.3 MPI 8V heeft een storing bij stationair draaien. Hij blijft constant accelereren (hij accelereert niet sneller of langzamer). Dit gebeurt wanneer ik de auto stilzet. Kan iemand me alsjeblieft helpen? Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11290 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handmechanica op het onderwerp Re: slechte regeling, plotselinge acceleratie
Ik denk dat je problemen hebt met het gaspedaal

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11303 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handmechanica op het onderwerp Re: slechte regeling, plotselinge acceleratie
Je bedoelt dat als je op lage snelheid accelereert, de snelheid niet toeneemt of dat de acceleratie gewoon doorgaat. Als de acceleratie alleen doorgaat, controleer dan de IAC of stap voor stap, of dat er lucht wordt aangezogen. Als er niets gebeurt, wat ik betwijfel, controleer dan het TPMS.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11424 door handmatig-mechanisch
Mijn vriend, ik raad je aan om het gasklephuis te controleren. Je zult het waarschijnlijk moeten vervangen. Laat me weten hoe het gaat...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #11427 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, kijk eerst en vooral of je auto een IAC- of BDO-klep heeft. Als het een IAC-klep is, kun je de computer voor de gek houden. Je hoeft hem alleen maar los te koppelen en een pakking te maken van een klein kartonnen doosje. Er zitten twee gaten in die je afdekt met de pakking. In het onderste gat maak je een klein gaatje in de pakking, zodat de lucht erdoorheen kan. Sluit hem aan en test de auto. Dat zorgt er normaal gesproken voor dat de luchtstroom constant is en er dus geen variaties zullen zijn. Wees voorzichtig, het is slechts tijdelijk. Zelfs als dit het geval is, zul je hem moeten vervangen. Als het een BDO-klep is, demonteer hem dan en was hem met injectorreiniger. Ik hoop dat het helpt. Een monteur heeft het me geleerd en het werkte bij mijn Ford Aikon. Groeten, pas goed op jezelf en een gelukkig 2010.