Hallo, goedemorgen/middag/avond.
Ik ben specifiek op zoek naar het relais dat de ruitenwissers/sproeiers van de voorruit aanstuurt (ze werken helemaal niet); ze maken geen geluid of iets dergelijks.
De hendel is een paar weken geleden kapot gegaan, maar werkte nog tot de ruitenwissers/sproeiers op een dag volledig stopten met werken.
Ik heb de hendel (rechts van het stuur, die je normaal gebruikt om de ruitenwissers/sproeiers te bedienen) en de ruitenwisser-/sproeiermotor (die zich in het midden van de motorkap bevindt, enigszins verborgen, precies in het midden onder de ruitenwissers) vervangen.
Ik heb de zekering "Wiper Timer/Wiper Off Position" al gecontroleerd en die is in orde (ik heb hem zelfs verwisseld met de zekering van de richtingaanwijzer, die zeker werkt en ook 10A is, maar het probleem blijft).
Ik heb ook de relaiskast gevonden en die lijkt geen doorgebrande of verkeerd aangesloten relais te bevatten.
Zitten ze in de zekeringkast? (onder het dashboardkastje) of zitten er nog meer relais? (Ik heb ook gekeken in een zwart doosje onder de motorkap, aan de rechterkant, met een hoop draden en kleine doosjes; die lijken niet beschadigd te zijn.)
Heb je nog andere ideeën waar het probleem zou kunnen zitten?
De draden lijken in orde. Maar ik heb geen apparaat om elektrische spanningen en dergelijke te meten.
Alvast bedankt.