Zoek MDM

Bulletin

Trillingen aan de voorzijde bij bepaalde snelheden

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11254 door handmatig-mechanisch
Trillingen aan de voorzijde bij bepaalde snelheden Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo vrienden.

Ik vraag nogmaals jullie hulp met het volgende:

met een Fiat Siena uit 1998 voel ik bij een snelheid van ongeveer 70 tot 90 km/u (4e versnelling) een zijdelingse trilling, dat wil zeggen van links naar rechts aan de voorkant van de auto. Deze trilling is het meest merkbaar wanneer de auto zwaar is, dat wil zeggen met een volle belading. Als ik alleen rijd, is het minder merkbaar. Buiten dit bereik treedt deze trilling niet op.

Ik zou graag willen weten wat de mogelijke oorzaken van deze trilling kunnen zijn.

Bedankt voor jullie hulp!

Met vriendelijke groet!!!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11263 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handmechanica op het onderwerp Re: Trillingen aan de voorzijde bij bepaalde snelheden
Hallo, in welke staat zijn de banden en velgen?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11267 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handmechanica op het onderwerp Re: Trillingen aan de voorzijde bij bepaalde snelheden
Waarschijnlijk een gebrek aan evenwicht. Heb je onlangs niet een stoeprand of een kuil geraakt?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11269 door handmatig-mechanisch
Ik denk dat hetzelfde zou moeten gebeuren met een balanceerbewerking. Als de trilling echter lateraal is, dat wil zeggen dat deze naar de zijkanten verplaatst, kan dit te wijten zijn aan de uitlijning of aan de slechte staat van de axiale aansluitingen, stuuraansluitingen of kogelgewrichten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11276 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, zoals mijn collega's zeggen, controleer de balans en de staat van de kogelgewrichten en stuurinrichting, het komt goed. Veel succes en vriendelijke groeten. :)