Zoek MDM

Bulletin

DISTRIBUTIERIEM VERVANGEN

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #11407 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: Distributieriem vervangen
het
goed
idee is om mijn vraag in dit forum te stellen. Ik zeg alleen dat ik een beetje een beginner ben. Even kijken

, mijn vraag is:
ik heb een Seat Toledo uit 2004 met 110 pk/1,9 cc/diesel en ik wil graag weten hoeveel kilometer er nodig is om de distributieriem te vervangen. Ik moet erbij zeggen dat ik hem precies een jaar geleden tweedehands heb gekocht en ik weet niet of ze hem vervangen hebben. Hij heeft nu 126.000 km.

Alvast bedankt.
Ik hoop dat ik je niet lastig val.
Knuffels.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #11415 door handmatig-mechanisch
Hallo jh125, kijk, allereerst zou het ideaal zijn om een nieuw topic te openen om vragen te stellen, en niet om de vraag van iemand anders te stellen. Wat betreft de kilometerstand: distributieriemen worden gemiddeld elke 60.000 of 80.000 kilometer vervangen. Dit hangt af van de kwaliteit en herkomst van de riem. Wanneer je een tweedehands auto koopt, is het het beste om een complete onderhoudsbeurt te laten uitvoeren om helemaal opnieuw te beginnen. Ik heb het over filters en riemen. Ik geef de distributieriem ongeveer 50.000 kilometer.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #31709 door handmatig-mechanisch
Ik wil min of meer dezelfde vraag stellen. Ik wil een man helpen die de cilinderkop van zijn Kangoo F8Q 630 motor heeft gedemonteerd om hem te reviseren en die voor demontage geen markeringen heeft aangebracht. Hij had de externe distributiedeksels niet omdat hij de bus tweedehands heeft gekocht. Welke markeringen hebben de nokkenas- en brandstofinjectiepomppoelies, en waar zit er een markering op het krukastandwiel die overeenkomt met de markering op het deksel op het BDP? Ik kan de BDP-positie vinden omdat de motor open is en de zuigers zichtbaar zijn. Welke diameter heeft de distributiepen op het BDP, zodat ik rond ijzer met dezelfde diameter kan gebruiken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #31734 door handmatig-mechanisch
Hier heb je de instructies en alles wat je nodig hebt om te beginnen. Trouwens, Bolivia, je bent nog niet klaar als je het werk zelf hebt gedaan. 2 jaar geleden.

HOUD DE LINK ALSTUBLIEFT LEVEND. IK LAAT DEZE OP EEN SERVER STAAN, MAAR HIJ WORDT MAAR EEN JAAR BEWAARD. ALS HET MOGELIJK IS, KUNT U DEZE UPLOADEN NAAR ANDERE SERVERS EN VERSPREIDEN, ZODAT DEZE ACTIEF BLIJFT.

KANGO 1.9 DIESELMOTOR F8Q DISTRIBUTIERIEM STAP DOWNLOADEN HIER

En hier is de synchronisatie van de band.

Als de informatie nuttig voor u is, wees daar dan dankbaar voor. ;)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #31735 door handmatig-mechanisch
Deze video kan je misschien helpen het een beetje te begrijpen. Het gaat over een 1,6-liter benzinemotor, maar de krukas gebruikt hetzelfde principe.