Zoek MDM

Bulletin

Hulp bij een Ford Ka uit 2002, startproblemen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11264 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hulp bij een Ford Ka uit 2002, startproblemen
Er gaan geen lampjes branden als hij aan staat. Laat me min of meer uitleggen hoe het werkt. Omdat ik niet veel van mechanica weet, hoop ik dat ik het duidelijk heb gemaakt.

Ik draai de sleutel om en druk tegelijkertijd het koppelingspedaal in en de auto probeert te starten. Om het starten af te ronden, moet ik het gaspedaal intrappen. De auto blijft draaien terwijl ik het gaspedaal intrap, maar als ik het gas loslaat, slaat hij af. Ik moet hetzelfde nog een keer doen. Soms start hij bij de tweede poging, en andere keren moet ik het drie of vier keer proberen. Ik heb de antivries en olie al gecontroleerd en de motorkap geopend, maar ik zag geen losse draden. Hij staat bijna op de 70.000 km en is onderhouden volgens de handleiding. Onderhoud tot 50.000 km gebeurt bij de dealer. Ik heb er 60.000 bij een garage laten doen, en ik weet nog steeds niet waar ik de 70.000 km heen moet brengen, omdat de dealer erg duur is en ik geen monteur heb die ik vertrouw.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11265 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hulp bij een Ford Ka uit 2002, startproblemen
Oké... we kunnen dus zeggen dat de bougies, kabels, brandstof- en luchtfilters vervangen zijn en in orde zijn. Het gasklephuis is schoon, dat zie je als je het luchtfilterhuis verwijdert. Als het zwart is, is het vuil en moet je het schoonmaken. Controleer ook de zeef van de pomp, die kan aan vervanging toe zijn of vuil.
Het grootste probleem dat ik zie, is dat je bang bent om ermee naar een auto te gaan en dat ze je dan laten betalen alsof je een maand op de intensive care hebt gelegen. Tegenwoordig is het moeilijk om een goede monteur te vinden die geïnteresseerd is in het oplossen van je probleem en niet alleen in je geld. Waar ben je dan?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11266 door handmatig-mechanisch
Ik raad je aan om je auto te laten uitlezen en hem naar slechts één garage te brengen. Zo leren ze er vertrouwd mee raken en kunnen ze na verloop van tijd toekomstige storingen identificeren op basis van de historie. Ik denk dat het de TP-sensor is. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11277 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank voor je antwoorden en je tijd.

Ik kom uit Mexico-Stad en ik zal je advies opvolgen om de auto te laten uitlezen. Ik denk dat het het beste is om hem gewoon bij de dealer te laten onderhouden. Zij zullen me vertellen wat er mis is met de auto, en dan kan ik met zekerheid naar een garage gaan om te bepalen wat er gerepareerd moet worden.

Met vriendelijke groet.