Zoek MDM

Bulletin

Hulp bij een Ford Ka uit 2002, startproblemen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11188 door handmatig-mechanisch
Hulp bij een Ford Ka uit 2002, startproblemen. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb een probleem met mijn auto, het is een Ford Ka uit 2002. Als ik hem start, heeft hij moeite en moet ik gas geven. Als hij eenmaal start, slaat hij af als ik stop met gas geven. Dit kan meerdere keren gebeuren voordat hij goed start en als hij eenmaal aan staat, slaat hij niet meer af.

Ik hoop dat iemand me kan vertellen wat het probleem is, zodat ik er niet slecht uitzie in de garage.:blozen:

Bedankt en groeten aan iedereen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11211 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hulp bij een Ford Ka uit 2002, startproblemen
Controleer de temperatuursensor en het stationairregelventiel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11221 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hulp bij een Ford Ka uit 2002, startproblemen
Als de storing alleen optreedt bij een koude start, kan het de ECT-sensor zijn. Deze meet de temperatuur; zodra deze een bepaalde temperatuur bereikt, werkt hij normaal. Als de sensor uitvalt wanneer u stopt met accelereren, kan het de BYP-klep zijn. Dit beïnvloedt het stationair draaien. Laat ook de TP-sensor controleren. Deze zou defect kunnen zijn en de computer berekent niet hoeveel brandstof er nodig is voor een lage temperatuur. Ik hoop dat dit helpt. Met vriendelijke groet, tot ziens.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden - 15 jaar en 7 maanden geleden #11261 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank voor uw hulp.

Met vriendelijke groet
Laatste editie: 15 jaar 7 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11262 door handmatig-mechanisch
Hallo... een paar vragen: als de auto aan staat, gaat het controlelampje branden, wat is de kilometerstand en welk onderhoud heeft de auto gehad?