Zoek MDM

Bulletin

Tips voor CV-verbindingen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11143 door handmatig-mechanisch
Ik heb een Chevrolet Monza 1.8 uit 1993. Ik heb onlangs vierspaaks velgen gekocht en alles werkte prima totdat de voorwielen gemonteerd waren. Het blijkt dat de uiteinden van de homokinetische koppeling minstens 3,5 cm uitsteken, waardoor het onmogelijk is om de wieldoppen te monteren. Ik heb gelezen dat de koppelingen bedoeld zijn om koppel over te brengen, niet om het gewicht van de auto te dragen. Mijn vraag is: weet iemand of de uiteinden van de homokinetische koppeling ingekort kunnen worden? Heeft iemand dit al eens gedaan en wat waren de resultaten? Als ik dit doe, heeft dit dan invloed op de veiligheid van de auto vanwege mogelijke verzwakking? Dit komt omdat sommige monteurs me hebben verteld dat het mogelijk is, terwijl anderen me hebben verteld dat het niet kan. 4

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11153 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp Re: CV-gewrichten
zie dat het aanpassen van voertuigonderdelen mogelijk is, maar het moet worden gedaan door mensen die bekwaam zijn en kennis hebben, als het losse uiteinde u stoort, kunt u het afknippen, u verzwakt niets omdat de draad die niet wordt gebruikt geen werk oplevert, u moet ervoor zorgen dat de snede gelijkmatig en goed wordt gedaan, want als u het homokineet wilt verwijderen, kunt u de moer van Segoro beschadigen, over het algemeen zijn de homokineten enorm aan hun uiteinde, maar niet allemaal, u moet ervoor zorgen, en bij het proberen mag er geen sprake zijn van misleiding, ik zou het zien als een reële en haalbare mogelijkheid, nu, als u ze niet uit angst wilt afknippen, moet u zoeken naar een ander homokineet dat dezelfde interne en externe splines heeft, maar die korter is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11197 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp Re: CV-gewrichten
Vriend, knip ze gerust af. Het punt is dat de punt van de Monza compatibel is met andere Chevrolet-modellen, en bij die modellen zit de originele dop op dezelfde punt geschroefd. Knip ze af en vertel het me...