Zoek MDM

Bulletin

Help mijn Renault Megane II zekeringen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11142 door handmatig-mechanisch
Hulp met de zekeringen van mijn Renault Megane II Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, goedemorgen, zou u mij kunnen helpen? Ik heb een Renault Megane II en af en toe brandt er een zekering van 7.8 in de motor door, waardoor de linkerkant van de auto (voorste positie, achterste positie, regelaar van de binnenverlichting) smelt. Ik was heel slim van me, dus ik heb hem opengemaakt en de zekering van 7.8 vervangen door een van 15. Ik weet niet of het een goede zekering is, maar eerlijk gezegd is mijn specifieke vraag: waarom kan deze zekering doorbranden? Zou het kunnen komen doordat ik een vermogensfase heb geïnstalleerd? Overigens brandt de korteafstandsverlichting ook door en ik weet ook niet waarom. Als iemand mij hierbij kan helpen, zou ik dat op prijs stellen.

De Megane is een 1.6 105 pk,

alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11152 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hulp bij de zekeringen van mijn Renault Megane II
xatu21 controleer eerst of alle verbindingen in goede staat zijn en of ze niet gesulfateerd zijn en logischerwijs of er geen kortsluitingen in de weg zitten. Als u een vermogensfase plaatst, is het logisch dat dit gebeurt omdat het verbruik toeneemt en het systeem oververhit raakt. Door het overmatige verbruik kan het vervangen van de zekering helpen, maar wees voorzichtig: als de zekering niet kan doorbranden, is de kans groot dat de afstandsbediening ook doorbrandt. U kunt het beste naar een elektricien gaan om een beveiliging in het stroompad aan te brengen. Het is namelijk waarschijnlijk dat u een slechte verbinding hebt gemaakt. Als de lampen of koplampen de nieuwe spanning niet aankunnen, is de kans groot dat ze altijd doorbranden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11155 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hulp bij de zekeringen van mijn Renault Megane II
bedankt, maar de vermogensfase draagt alleen de aarde naar de carrosserie en de andere naar de accu, dus dat zou helemaal geen invloed moeten hebben. En wat de zekering betreft, die slaat zo nu en dan door, afhankelijk van hoe hij erop terechtkomt, maar ik zal de 7,5 er weer in doen, want ik heb liever dat de zekering doorbrandt dan dat andere wat je me vertelde, hehehehe. Ik zal dus proberen een beetje van de 3-in-1 op te laden. En wat de lampen betreft, ik heb geen idee waarom dat zo zou zijn, misschien omdat ik mijn vingers er vaak in steek als ik ze erin doe of zoiets. Nogmaals bedankt.

ps: is de fase goed aangesloten op de carrosserie of moet ik hem op de aarde van de achterlichten zetten? Want soms schokt de auto als je wegrijdt, hehehe.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11172 door handmatig-mechanisch
Het podium is prima zoals het is. Het heeft niets te maken met die zekering, zoals je zegt. De zekering kan kapotgaan door oververhitting of kortsluiting. Plaats de jouwe erin en controleer hem af en toe om te zien of hij er half gesmolten uitziet voordat hij kapotgaat of oververhit raakt. Zo ja, plaats dan een grotere. Als het door kortsluiting komt, blijft hij doorbranden, zelfs als hij 40 ampère is. Dan moet je de waakvlammen of de lichtregeling eens bekijken...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11190 door handmatig-mechanisch
Hallo, het is mogelijk dat er ergens in het circuit waar die zekering bij hoort kortsluiting zit, en dat de storing optreedt wanneer u de lijn oplaadt, of dat er een spanningsval optreedt door overmatig verbruik. Als u een voeding hebt geïnstalleerd, moet u dit rechtstreeks vanuit de accu doen met een antennezekering. Ik hoop dat dit helpt.