Zoek MDM

Bulletin

Hulp met mijn Daihatsu Charade

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #11139 door handmatig-mechanisch
Hulp met mijn Daihatsu Charade Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik hoop dat iemand me met dit probleem kan helpen. Mijn auto is een 1.3 16v Daihatsu Charade SG uit 1992. Het probleem is als volgt: Het blijkt dat ik ongeveer 2 maanden geleden de zuigerveren, de drijfstangmetalen en al deze onderdelen, inclusief de bijbehorende pakkingen, heb vervangen.
Ik heb deze reparatie uitgevoerd omdat de auto olie verbruikte en veel witte rook uit de uitlaat stootte, maar na alles vervangen te hebben, blijkt de auto nog steeds witte rook te stoten als ik een beetje opstap.
Ik heb de monteur geraadpleegd en hij vertelde me dat ik pas na minstens 1000 km, nadat de cilinderkop opnieuw was vastgedraaid en de kleppen waren afgesteld, me zorgen hoef te maken. Ik zou graag uw mening hierover horen. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #11150 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Help met mijn Daihatsu Charade
Wat ze je vertelden klopt waarschijnlijk wel, maar de witte rook komt door water. Heb je de cilinderkop tijdens de reparatie opnieuw bewerkt?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #11157 door handmatig-mechanisch
Nee, alleen de metalen drijfstangringen en klepseals zijn vervangen, afgezien van alle pakkingen. Volgens de monteur was het dus niet nodig om dit te verhelpen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #11162 door handmatig-mechanisch
Kijk naar de witte rook, zoals ik je vertelde, het is water in de verbranding, daarom moet je de cilinderkop controleren, meet in ieder geval eerst de compressie om te zien wat er gebeurt en controleer of je geen waterverbruik hebt, dat wil zeggen, controleer het niveau en controleer het na een tijdje om te zien of het hetzelfde is, met een tijdje bedoel ik een paar dagen, bij het afstellen van een motorfiets is het normaal dat ze na de reparatie een beetje rook uitstoten, maar binnen een week zouden ze moeten verdwijnen,

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #11178 door handmatig-mechanisch
Vergeet water. Als hij voorheen geen water verbruikte, zal hij dat nu minder doen. Witte rook is ook olie en die hoef je niet te corrigeren. Ga maar door, de katalysator zit vol olie.