Zoek MDM

Bulletin

probleem met een Daewoo Racer

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11127 door handmatig-mechanisch
Probleem met een Daewoo Racer Geplaatst door manual-mecanica

Hallo vrienden van de monteurshandleidingen, ik heb wat hulp nodig met dit onderwerp. Ik heb een Daewoo Recer uit '94. Ik heb een kleine aanpassing gedaan: ik heb zuigerveren, metalen onderdelen, cilinderkop, nokkenas, klepstoters, zuigerveren en oliepomp vervangen. Het probleem is dat na deze aanpassingen, net als vóór deze veranderingen, de kleppen beginnen te rinkelen en het olielampje bij stationair draaien gaat branden. Alleen bij stationair draaien en als de auto warm is, gebeurt er niets als hij koud is. Als u weet wat het zou kunnen zijn, help me dan. Tot ziens en een gelukkig nieuwjaar. :lol:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11129 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met een Daewoo Racer
Gelukkig nieuwjaar, mijn vriend. Ik kom uit Venezuela en ik begrijp de naam die je aan de onderdelen geeft niet helemaal. Dit probleem is typisch voor auto's met die motor (Lanus, Cielo, Corsa, enz.). Het is wat ze een oliecollector of riool noemen, wat niets meer is dan de buis die van de oliepomp naar de onderkant van het carter loopt, waar de pomp de olie opzuigt. Aan het uiteinde zit een gaasfilter met een soort kommetje; dat is waarschijnlijk verstopt. Het kost tijd om schoon te maken, maar je moet het heel goed doen. Ik raad aan om zuur te gebruiken voor het reinigen van de motor. Doe het en vertel het me.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11148 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met een Daewoo Racer
jrosacol heeft gelijk, het probleem is hetzelfde en het tikkende geluid wordt veroorzaakt doordat de olie niet omhoog komt. Verwijder de oliekeerring en maak hem goed schoon. Soms zit er dezelfde siliconen in die ze in het carter hebben gedaan.