Zoek MDM

Bulletin

STORING VAN DE ZUURSTOFSENSOR

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11295 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: STORING ZUURSTOFSENSOR
HALLO, BEDANKT VOOR DE VERSCHILLENDE ANTWOORDEN. IK HEB DE SENSORBEDRADING AL GECONTROLEERD, OMDAT HET EIGENLIJK TWEE SENSORS HEEFT, EN ALLE BEDRADING ZIET ER IN GOEDE STAAT UIT. JE STIPT OP HET INTERNET EEN PROGRAMMA OM DE SENSORS TE SCANNEN OF DE AUTOCOMPUTER. KUN JE ME DE LINK GEVEN OM HET TE DOWNLOADEN, EN WAAR IK ZE KAN VINDEN? HUIDIGE WAARDEN, WAT VERTELLEN DIE ME OVER DE SENSORS? HEEL ERG BEDANKT EN EEN GELUKKIG 2010.
MET EERLIJKE OPRECHTEN, TINO:-)

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11297 door handmatig-mechanisch
Hallo: Een eenvoudige en economische manier om de zuurstofsensor te testen is met een multimeter. Je legt hem op gelijkstroom en millivolt om de spanning te meten. Je plaatst de kabel van de multimeter op de aarde (-) en de positieve kabel op de sensorsignaalkabel. Bij de meeste sensoren is deze zwart of blauw (sensoren worden geleverd met 1 kabel (zwart of blauw), 3 kabels (zwart, wit en wit) en 4 kabels (zwart, 2 wit en grijs).
De spanning die hij moet leveren, schommelt tussen 0,200 en 0,800. Je start de motor, zet hem op 2000 toeren per minuut +- en als hij goed werkt, moet hij binnen dat bereik variëren. Bijna altijd gaat hij van 0,8 naar 0,2 en dan weer naar 0,8 enzovoort.
Ik hoop dat deze gegevens nuttig voor je zijn
. Groeten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11313 door handmatig-mechanisch
Hallo, wat betreft betaalde scanprogramma's: er zijn kopieën met cracks op internet te vinden. Digimoto, PCMScan Data Pro, ScanXL, Diagnose 41, ScanTool22, OBD2CEASY, enz. Ze werken goed met Windows XP en hebben problemen met Windows Vista.

Zoals u kunt zien, zijn er verschillende, maar het werkt niet zo eenvoudig. Ze vereisen een elektronische interface om verbinding te maken met de auto. De goedkoopste en gemakkelijkst te vinden zijn de ELM327 versie 1.3 of 1.5 of hun Chinese klonen die worden geleverd met basissoftware.

De schema's van de ELM-interfacemodule voor verschillende modellen zijn online beschikbaar, maar de hoofdchip is niet commercieel; slechts één fabriek verkoopt hem. Het is een PAL* programmeerbare logische array (PGA) met kopieerbeveiligde software.

De interface kost ongeveer $ 39 in China en de verzendkosten zijn ongeveer $ 35 hoger. Het duurt 5 dagen met DHL en wordt bij u thuisbezorgd. Dit apparaat leest foutcodes, motorparameters (niet allemaal) en reset het motorstoringslampje met het originele programma.

Het doet meer met andere programma's.
Om de interface en scanner tegen een lage prijs te bekijken, bezoek deze pagina: www.ipmart.com.
Zoek in de bovenste horizontale balk naar "CARS" en vervolgens naar "DIAGNOSTIC TOOLS".

Ze distribueren alles in Maleisië en China, en verkopen het ook los als je wilt.

Succes.